تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۵۸۰۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اکبری تالارپشتی:

اتخاذ هر تصمیمی باید درست باشد تا موجب نگرانی مردم نشود/ تصمیمات خلق الساعه دولت موجب نگرانی مردم شده است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر اینکه تصمیمات خلق الساعه از سوی وزرا موجب نگرانی مردم شده و ما نیز به عنوان وکلای مردم باید از آن‌ها دفاع کنیم، گفت: اتخاذ هر تصمیمی باید درست باشد و به درستی نیز اجرا شود تا موجب نگرانی مردم نشود.

به گزارش می‌متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی که درخصوص گزارش وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی در مورد حذف ارز آرد صنف و صنعت سخن می‌گفت، اظهار داشت: این مجلس از دولت حمایت کرد، مجلس و دولت خادمان و نوکران مردم هستند، بنابراین اتخاذ هر تصمیمی باید درست باشد و به درستی نیز اجرا شود تا موجب نگرانی مردم نشود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی در نشست امروز گفت: آنچه ما در بیرون و میدان و در میان مردم شاهدیم، آن چیزی نیست که شما در مجلس بیان می‌کنید! آمار‌ها نشان می‌دهد که نهاده‌های دامی با مشکلات بسیاری مواجه شده و اکنون مشکلات بسیاری در حوزه مرغ، گوشت و. به وجود آمده که بسیار نگران کننده هستند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان ما اعلام کرده اند که وزارت جهاد کشاورزی آن‌ها را به بازی نگرفته و از نظراتشان استفاده نمی‌کند. در صورتی که اگر دولت حداکثر استفاده را از نظرات افراد داخل میدان تولید کند، کمتر دچار مشکلات خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس گزارشات، زمانی که جمعیت ایران ۴۰ میلیون نفر بود، جمعیت دام ایران ۱۳۰ میلیون رأس بود، در صورتی که اکنون با جمعیت حدود ۸۶ میلیون نفری ما شاهد کاهش جمعیت دام به حدود ۶۰ میلیون رأس هستیم و وزیر جهاد کشاورزی باید در این خصوص توضیح دهد که چه برنامه‌ای برای افزایش جمعیت دام در نظر گرفته است. تصمیمات خلق الساعه از سوی وزرا موجب نگرانی مردم شده و ما نیز به عنوان وکلای مردم باید از آن‌ها دفاع کنیم.

اکبری تالارپشتی با اشاره به آشفتگی‌های حوزه صنعت نیز بیان کرد: وزیر صمت چند وقت پیش اعلام کرد ۵ تا ۱۵ درصد قیمت خودرو را کاهش داده و قرعه کشی را نیز تا اردیبهشت ماه جمع خواهیم کرد، اما شاهدیم که همین وزیر به دو مجموعه خودروساز داخلی کشور اعلام کرد که باید قرعه کشی را ادامه داده و حتی سایر خودروسازان نیز این اقدام را عملیاتی کنند که همین موضوع موجب افزایش ۴۰۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در بخش خصوصی شد و حتی آن‌ها اعلام کرده اند که احتمالا قیمت خودرو دو برابر خواهد شد، بنابراین چرا وزرا این تصمیمات را بدون مشورت با کمیسیون تخصصی مجلس اتخاذ می‌کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ۹ هزار واحد صنعتی در حوزه غذایی در کشور اکنون نگران هستند و افزایش قیمت‌ها موجب بی ثباتی و تعطیلی از این واحد‌ها شده است. تصمیمات شما در میدان عمل مشکلاتی را ایجاد کرده است. حتی وزیر اقتصاد نیز اعلام کرده با گران شدن کالاها، مصرف کاهش یافته و تولید افزایش می‌یابد، در صورتی که اینگونه نیست و نمی‌دانیم چه افرادی این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده