تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۵۸۱۰۸
سرویس خبر : انرژی

برزیل درخواست آمریکا برای افزایش تولید نفت را رد کرد

‌می‌متالز - رویترز در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده در ماه مارس از برزیل درخواست کرد تا تولید نفت خام خود را افزایش دهد تا از افزایش قیمت‌ها در بحبوحه تحریم‌های بین المللی علیه روسیه جلوگیری کند، اما برزیل نپذیرفت.

به گزارش می‌متالز، رویترز روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده در ماه مارس از برزیل درخواست کرد تا تولید نفت خام خود را افزایش دهد تا از افزایش قیمت‌ها در بحبوحه تحریم‌های بین المللی علیه روسیه جلوگیری کند، اما برزیل نپذیرفت.

این نشریه به نقل از منابع خود نوشت زمانی که قیمت نفت خام با عملیات نظامی روسیه در اوکراین و تحریم‌های بین المللی متعاقب آن افزایش یافت، مقامات دولت آمریکا با مقامات شرکت دولتی نفت پتروبراس برزیل مذاکره و درخواست خود را مطرح کردند.

رویترز می‌گوید، با این حال، مقامات آمریکا با دست خالی از آنجا بیرون آمدند، چرا که پتروبراس به آن‌ها تأکید کرد که میزان تولید نفت این شرکت توسط استراتژی تجاری تعیین می‌شود و نه دیپلماسی.

این شرکت همچنین اعلام کرد که افزایش تولید در کوتاه‌مدت از نظر لجستیکی امکان‌پذیر نخواهد بود.

بر اساس گزارش رصدخانه پیچیدگی اقتصادی (OEC)، برزیل یازدهمین صادرکننده بزرگ نفت در جهان است که بیشتر نفت خام آن به چین، ایالات متحده و هند صادر می‌شود.

همچنین در ماه مارس، ایالات متحده به ونزوئلا، که دارای بزرگترین ذخایر نفت اثبات شده جهان است، مذاکره کرد و پیشنهاد داد در ازای افزایش صادرات نفت به ایالات متحده، برخی از تحریم‌ها علیه این کشور را کاهش دهد. با این حال، واشنگتن بعداً از این موضوع عقب نشینی کرد.

واشنگتن در اوایل ماه مارس واردات نفت روسیه را ممنوع کرد و جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده گفت که این کشور در "پایان جنگ" قرار دارد و از تولیدکنندگان داخلی خواست تا تولید خود را افزایش دهند.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سال گذشته، ایالات متحده ۸ درصد از کل واردات نفت خود را از روسیه دریافت کرد و سایر تامین کنندگان عمده آن نیز کانادا، مکزیک و عربستان سعودی بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده