تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۵۸۱۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واریز سود سهام عدالت سهام‌داران حقوقی

‌می‌متالز - سود سهام عدالت سهام‌داران حقوقی که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند در هفته گذشته واریز شده و تنها سود سبد‌های اختصاصی سهام باقی مانده که با پیگیری‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) به زودی واریز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار پیرامون موضوع سود سهام عدالت بیان کرد: سود سهام عدالت افراد حقیقی اسفند ماه سال گذشته پرداخت شد، در این میان سود سهامداران حقوقی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باقی مانده بود که آن هم هفته گذشته توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) واریز شد. براین اساس، سهامداران حقوقی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده‌اند، حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا در پایان هر ماه شرکت سمات سود آن‌ها را پرداخت کند.

پیمان حدادی افزود: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر از سهامداران حقیقی که پیش از این در سامانه سجام ثبت نام نکرده و شماره حساب خود را اعلام نکرده بودند، در سایت سجام اقدام به ثبت نام کردند؛ سود سهام عدالت این افراد نیز در پایان ماه جاری واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) انجام شده است، در پایان هر ماه سهامداران سهام عدالت که به تازگی در سایت سجام ثبت نام کنند و سود خود را نگرفته باشند، در پایان ماه ثبت نام خود، سود سهام عدالتشان را دریافت خواهند کرد.

حدادی در خصوص سود سهام عدالت «سبد‌های اختصاصی سهام» بیان کرد: تعدادی از سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سبد‌های اختصاصی سهام هستند، سود این سبد‌ها هنوز واریز نشده، اما با پیگیری‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار است سود این سبد‌ها نیز طی چند روز آینده واریز شود.

وی توضیح داد: برخی شرکت‌های سبدگردان اختصاصی امکان دارد که بخشی از سبد سهام مشتریان خود را به سهام شرکت‌های استانی سهام عدالت اختصاص داده باشند، و، چون به این شرکت‌ها در تاریخ یکم اسفند سال گذشته سود تعلق گرفته است. اما از آن‌جایی که این سبد‌ها نمی‌توانند در سامانه سجام ثبت نام کنند، واریز سودشان امکان پذیر نشد، براین اساس شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال اجرای رویه و برنامه‌ای است تا به زودی سود آن‌ها نیز واریز شود.

حدادی با اشاره به سهام عدالت متوفیان تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی با قوه قضاییه مکاتبات و جلسات زیادی در این رابطه داشتند. قوه قضاییه اطلاعاتی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده، اما قابلیت استفاده به صورت فنی را ندارند، زیرا با شاکله مناسبی تهیه نشده است، به همین دلیل برای حل این مشکل، مجددا جلساتی برگذار شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها، شرکت سمات در حال برنامه‌ریزی سامانه‌ای در این خصوص است، از طرفی دیگر اطلاعات لازم که از قوه قضاییه به سمات در حال ارسال است، براین اساس به نظر می‌رسد حداکثر تا پایان شهریور سال جاری فرایند نقل و انتقال سهام فوت شده‌ها انجام شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده