تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۵۸۵۶۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
زارع:

ساختار فعلی خودروسازی کشور دست دلالان را باز گذاشته است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ساختار فعلی خودروسازی دست دلالان را باز گذاشته است، گفت: صنعت خودروسازی نیاز به تحول و چکش‌کاری‌های عظیمی دارد.

به گزارش می‌متالز، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: متاسفانه خودروساز‌ها علی رغم حمایت‌های گسترده تلاشی برای استانداردسازی و بهبود کیفیت خودرو‌های خود تلاش نکرده و خواسته مردم را نادیده گرفته‌اند. مردم چرا باید در بازار انحصاری خودروها، با قیمت‌های گزاف خودرو تولید داخل با وضعیت کیفیتی نامناسب بخرند و جان خود و خانواده‌های خود را به خطر بیاندازند.

وی با اشاره به تلاش مجلس برای شکست انحصار خودروسازان داخلی با قانون مربوط به واردات خودرو اظهار کرد: ما معتقدیم صنعت خودرو سازی از مواردی است که باعث ارتقاء صنعت کشور و بهبود کسب و کار وتوسعه صادرات می‌شود، اما این مهم نیازمند اراده و اهتمام جدی متولیان و مسوولان حوزه صنعت است.

زارع با بیان اینکه متاسفانه کارخانه‌های خودروساز توجهی به ارتقا کیفیت تولیدات خود ندارند و به همین دلیل نیز در بازار‌های جهانی مورد استقبال قرار نمی‌گیرند، تصریح کرد: در بازار داخلی اگر خودرو‌های خارجی با تنوع مناسب وجود داشته باشد فضا رقابتی برای محصولات وجود خواهد داشت؛ لذا این صنعت نیاز به تحول و چکش‌کاری‌های عظیمی دارد که چکش اول با خارج کردن بازار از انحصار و رقابتی کردن آن زده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکست انحصار خودرو‌های داخلی با واردات خودرو به نفع آینده شرکت‌های تولید کننده و حال فعلی مردم است اضافه کرد: سالانه شاهد مرگ و میر‌های گسترده ناشی از تصادفات جاده‌ای هستیم که یکی از علت‌های اساسی آن هم عدم ایمنی کافی خودرو‌های داخلی است به نحوی که در تصادفات جاده‌ای و زنجیره‌ای به ندرت شاهد باز شدن ایربگ‌ها هستیم. همواره در شعار‌ها و سخنرانی‌هایمان به اهمیت جان مردم تاکید داریم، حال اگر اجازه دهیم خودروساز‌ها به تولیدات بی کیفیت و نا ایمن خود ادامه دهند، جان مردم را کم اهمیت شمرده ایم.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس تصریح کرد: یک بار برای همیشه باید صنعت خودروسازی کشور را ساماندهی کرده و در ریل مناسب قرار دهیم، در این شرایط یا توانایی رقابت با شرکت‌ها و محصولات استاندارد و باکیفیت خارجی را بدست می‌آورند و یا از گردونه رقابت خارج شده و در حد توان خود به مونتاژ کاری می‌پردازند. نباید در کشورمان اجازه جولان دلالان و مافیا‌ها را بدهیم، ساختار فعلی در صنعت خودروسازی دست دلالان را باز گذاشته که ما به شدت با آن مخالف هستیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده