تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۵۸۶۱۴
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه نفت مطرح کرد:

آمادگی ایزوایکو برای ساخت سکو‌های فشار افزای گاز پارس جنوبی

‌می‌متالز - معاون وزیرصمت در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت گاز پتروشیمی از آمادگی شرکت‌های تابعه ایدرو برای ساخت سکو‌های فشارافزای گاز و برداشت بهینه گاز منطقه پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی نبوی در بازدید از پاویون ایدرو و شرکت‌های تابعه غرفه ابراز امیدواری کرد: از ظرفیت و دانش فنی مجموعه ایزوایکو و مبین سازه در راستای اصلاح افزایش فشار گازترش در فاز‌های پارس جنوبی استفاده شود.

سکو‌های فشارافزا موسوم به کمپرسور پلتفرم، سکو‌های گازی هستند که با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات مستقر روی آن و تزریق گونه‌هایی از مشتقات باعث افزایش فشار گاز جهت برداشت می‌شوند. تفاوت این پلتفرم با سایر پلتفرم‌ها در اندازه ابعاد و تجهیزات مستقر در آن است به‌طوری‌که سکو‌های گازی موجود ۲۴۰۰ تا۲۶۰۰تن وزن دارد، اما کمپرسور پلت‌فرم‌ها بالای ۱۰ هزار تن وزن دارد.

گفتنی است منطقه پارس جنوبی با توجه به برداشت هم‌زمان ایران و قطر با افت فشار گاز و درنتیجه کاهش برداشت روبه‌رو می‌شود و شرکت نفت و گاز پارس پروژه‌هایی را برای بهبود فشار گازترش جهت افزایش برداشت از چاه‌های منطقه پارس جنوبی ذیل فاز ۱۱ این منطقه تعریف کرده است.

برآورد می‌شود در آینده حدود ۲۰ سکوی فشارافزای گاز برای دیگر فاز‌های پارس جنوبی تعریف، ساخت، نصب و راه‌اندازی شود.

پیش‌ازاین ایدرو از طریق شرکت‌های ایزوایکو و مبین سازه رکورد ساخت و نصب سکو‌های دو هزار و ششصد تنی گازی را در فاز ۱۴ به ثبت رسانده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده