تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۶
بازدید: ۷۲۶
کد خبر: ۲۵۸۶۹۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تبدیل ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر هسای هشتگرد به نهضت ملی مسکن/ پیشرفت فیزیکی ۷۱درصدی پروژه‌های هسا طی ۱۵ سال

‌می‌متالز - در حالی حدود ۱۵ سال از آغاز طرح مسکن مهر می‌گذرد که پروژ‌ه‌های هسای شهر جدید هشتگرد به پیشرفت فیزیکی ۷۱درصدی رسیده‌اند.

به گزارش می‌متالز، بررسی روند ساخت‌وساز واحد‌های مسکن مهر هشتگرد و پروژه‌های موسوم به "هسا" حاکی از آن است که ۸۳۶۵ واحد در دست ساخت است.

میزان پیشرفت فیزیکی کل واحد‌های هسا (هسا ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵) که به هسا آقایی‌فر، هسا ترابی، هسا دادخواه، هسا شهبازی و هسا ساختیانچی معروف هستند حدود ۷۱ درصد است.

هسا یک شامل ۱۵۴۴ واحد (۸۲ بلوک)، هسا دو ۱۹۸۰ واحد (۱۰۴ بلوک)، هسا سه ۱۹۷۷ (۱۰۵ بلوک)، هسا ۴ بالغ بر ۱۶۸۸ واحد (۹۷ بلوک) و هسا پنج ۱۱۷۶ واحد (۶۵ بلوک) است.

حدود ۱۵ سال از آغاز ساخت بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر می‌گذرد و حدود ۲۵۰ هزار واحد آن تاکنون باقی مانده است، واحد‌هایی که مشکلاتی از جمله نداشتن زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و فاضلاب دارند، در این بین پروژه‌های هسا به‌واسطه بد‌عهدی پیمانکار در دو شهر جدید اطراف تهران یعنی پرند و هشتگرد همچنان نیمه‌تمام هستند، مانعی که سال‌هاست گریبان متقاضیان مسکن مهر گرفته است و افزایش چندین‌باره قیمت هم نتوانسته است گره کار را باز کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده