تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۲۵۸۹۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طرح توسعه شرکت مولیبدن مس آذربایجان موجب ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار اهر با اشاره به آغاز عملیات احداث فاز دوم و طرح توسعه کارخانه آهک هیدراته گفت: احداث فاز دوم این کارخانه می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده و بیکار منطقه داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل غنی‌زاده روز سه شنبه در بازدید از کارخانه آهک هیدراته اهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال جوانان گفت: مساله شغل در بین خانواده‌ها یک امر مقدسی محسوب می‌شود که وقتی پدر و اعضای خانواده شاغل باشند موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه عنوان کرد: در شهرستان اهر ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که می‌توانیم با ساماندهی و مدیریت صحیح برای اهالی در آمد و اشتغال پایداری ایجاد کنیم و گردشگری و معادن از جمله آن‌ها هستند که در خصوص گردشگری نیازمند تهیه یک مستند تصویری در خور نام شهرستان اهر برای معرفی این منطقه میباشیم.

غنی زاده در ادامه خواستار برگزاری اردو‌های دانش آموزی در راستای بازدید از معدن و کارخانه آهک هیدراته اهر شد و گفت: باید به صورت ویژه و منسجم دانش آموزان را با چنین محیط‌هایی آشنا کنیم تا از نزدیک بحث تولید و اشتغال را لمس کنند و بتوانند در ادامه روند تحصیلی خود برای فردای بهتر کشور و خصوصاً شهرستان اهر گام‌های بلندی بردارند.

فرماندار اهر عنوان کرد: تا زمانی که چنین مجموعه‌هایی در راستای تولید و ایجاد اشتغال گام بردارند به عنوان خدمتگزار مردم در کنارشان خواهیم بود و در تمامی زمینه‌ها برای توسعه و آبادانی شهرستان تلاش خواهم کرد.

ظرفیت‌های معدنی منطقه برای محرومیت زدایی و اشتغال استفاده شود

امام جمعه اهر نیز در این بازدید گفت: با لطف خداوند متعال منطقه قره داغ سرشار از پتانسیل‌های خدادادی از جمله در حوزه معادن می‌باشد.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده با اشاره به اینکه محرومیت و بیکاری جوانان منطقه ناشی از این است که استفاده صحیحی از ثروت‌ها و سرمایه‌های خدادادی موجود در منطقه صورت نمی‌گیرد، افزود: گسترش هدفمند و بهینه فعالیت معادن موجود در منطقه می‌تواند در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال نقش موثری را ایفا کند که هدف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر این مهم است که محرومیت زدایی در جامعه صورت پذیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: امسال که سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین می‌باشد، انتطار می‌رود با همت و پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس و سایر مسوولان بتوانیم با استفاده از همین پتانسیل‌های خدادادی موجود در منطقه برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

حاجی زاده افزود: در هر کاری اول و آغاز سخت است، اما اگر خوب مدیریت شود می‌تواند نتیحه مثمرثمر و خوشایندی داشته باشد که ما نیز باید در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری خصوصاً در زمینه جهاد تبیین گام‌های بزرگی برداریم و جهادی عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده