تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۸۴۵۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه آهک هیدراته اهر

‌می‌متالز - ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده در طرح‌های توسعه‌ای آهک هیدراته اهر در نشست مشترک مسئولان شرکت مولیبدن مس آذربایجان و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت مولیبدن مس آذربایجان با اشاره به آغاز مقدمات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای آهک هیدراته اهر گفت: قصد داریم تا در اجرای این طرح‌هاعلاوه بر بهره مندی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان از این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف نیز مشاوره بگیریم.

یونس فاتح افزود: کارخانه آهک هیدراته اهر به منظور حفظ مزیت رقابتی در شاخص‌های کیفی محصول و حتی در ایجاد صنایع جنبی آهک و ظرفیت‌سنجی در این موارد علاقه‌مند به استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

او از برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری در تولید آهک هیدراته خبر داد و گفت: جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داریم که برای اجرایی شدن اهداف، از توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌گیری خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی هم گفت: با عنایت به نیازمندی شرکت مولیبدن مس آذربایجان برای استفاده از طرح‌های فناورانه، تقاضای این شرکت به ۸ مورد نیاز فناورانه در حوزه‌های مختلف احصاء شد.

سعید جعفری‌راد ارائه مشاوره‌های کارشناسانه در خصوص احداث اولین و بزرگترین کارخانه تولید pcc خاورمیانه در شهرستان اهر، ارائه راهکار‌های لازم برای تبدیل گاز Co ۲ به یخ خشک، هوشمندسازی مجموعه آهک هیدراته، راه اندازی کوره دوار برای استفاده زیرسرند، تولید کاغذ سنگی، تولید نانوکربنات کلسیم و سدیم کربنات، مشارکت در ساخت و مهندسی معکوس قطعات وارداتی کارخانه، بهبود مدیریت انرژی و استفاده از پسماند‌های کربنات کلسیم را مواردی برشمرد که در این نشست مقرر شد از طرح‌های دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی استفاده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده