تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۲۹۱۰۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان بوشهر خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی طرح تولید آهک هیدراته در استان بوشهر/ رویکرد دولت جلوگیری از خام فروشی است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر از شروع عملیات اجرایی طرح صنعتی آهک هیدراته با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۲۱۷۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۵۰ نفر در استان بوشهر خبرداد.

به گزارش می‌متالز، عملیات اجرایی طرح صنعتی آهک هیدراته با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۲۱۷۰ میلیارد ریال، با حضور استاندار بوشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل صمت استان، رئیس اداره صمت شهرستان دیر و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط واقع در روستای جاشک شهرستان دیر، در استان بوشهر آغاز شد.

«مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر در حاشیه این مراسم گفت: پروژه طرح صنعتی شرکت هونامیک کانی زرین، در زمینه صنایع آهک هیدارته، کلسینه، پودر میکرونیزه و تولید کاغذ از سنگ، با پیش‌بینی اشتغال مستقیم ۵۰ نفر و ظرفیت سالیانه ۴۵ هزار تن از جمله طرح‌های مهم استان به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از پروژه‌های صنایع معدنی یادآور شد: رویکرد دولت در این راستا افزایش ارزش افزوده صنایع معدنی، جلوگیری از خام فروشی، فعال شدن صنایع معدنی، ایجاد اشتغال و صادرات فراورد‌های معدنی است که از جمله برنامه‌های ارزنده وزارت صمت است.

مدیرکل صمت استان بوشهر با بیان اینکه دولت برنامه‌های متعددی برای کمک به افزایش بهره‌وری در حوزه صنایع معدنی دارد، اضافه کرد: طرح بازسازی و نوسازی صنایع معدنی و معادن و واردات ماشین آلات معدنی که باعث استقبال سرمایه‌گذاران بخش معدن شده و در سراسر کشور و همچنین استان بوشهر اجرا شده است.

صفوی همچنین گفت: در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معادن و صنایع معدنی، از سوی سازمان ایمیدرو حمایت‌های بسیار خوبی در مناطق کم برخوردار در خصوص راه دسترسی به معادن و مجتمع‌های معدنی عملیاتی و اجرایی شده که بخشی از آن حمایت‌ها، اجرای جاده دسترسی به مجموعه طرح آهک هیدراته شرکت هونامیک است.

آغاز عملیات اجرایی طرح تولید آهک هیدراته در استان بوشهر/ رویکرد دولت جلوگیری از خام فروشی است

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده