تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۸۹۹۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در جلسه شورای معادن شهرستان اهر عنوان شد؛

هشدار دادستان اهر در خصوص باج‌خواهی از معادن

‌می‌متالز - دادستان اهر در خصوص باج‌خواهی از معادن این شهرستان هشدار داد و گفت: معادن راکد فعال نشوند به مالکیت دولت بازگردانده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی فاضلی صبح پنج شنبه در جلسه شورای معادن شهرستان اهر با اشاره به این‌که معادن جزو انفال، ثروت و منافع عمومی است، اظهار داشت: ثبت پهنه‌های معدنی به نام اشخاص و فروش آن با قیمت‌های نجومی به غیر در واقع خیانت به کشور است، لذا بایستی پروانه‌های صادره بهره‌برداری معادن جهت فعال‌سازی پیگیری شود و از خرید و فروش پهنه‌های معدنی جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با قدردانی از تلاش‌های فرماندار اهر برای فعال‌سازی معادن راکد و رفع موانع معادن فعال افزود: بر اساس قانون، پهنه‌های معدنی ثبت شده در صورت عدم فعال‌سازی و بهره‌برداری به مالکیت دولت بازگردانده می‌شود و اگر به تعهدات خود نیز عمل نکنند تخطی از قوانین محسوب می‌گردد.

وی بابیان این‌که دستگاه قضائی و امنیتی با افرادی که بخواهند از معادن باج‌خواهی کنند برخورد قاطع می‌کنند، گفت: هر کسی در هر مقام و جایگاهی باشد و بخواهد از معادن شهرستان اهر باج‌خواهی و یا از آن‌ها اخاذی کند، مطمئن باشد که از سوی دادستانی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی پیگیری و طبق قانون برخورد قاطع خواهد شد.

فاضلی بر لزوم جبران خسارت ناشی از فعالیت‌های معدنی از سوی معادن شهرستان اهر تأکید و خاطرنشان کرد: بعضاً فعالیت‌های معدنی چه شن و ماسه و چه مس منجر به تخریب جاده یا منابع طبیعی می‌شود، دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بایستی معادن را طبق قانون نسبت به جبران خسارت الزام کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده