تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۸۸۸۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تکمیل زنجیره تولید در حوزه معادن مشکین‌شهر موجب اشتغال‌زایی قابل توجهی می‌شود

‌می‌متالز - استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت بسیار مهم معادن فلزی مشکین‌شهر، گفت: بهره‌برداری یک میلیون تن کنسانتره مس در دست اقدام بوده و افزایش بهره‌برداری ۱۰میلیون تن کنسانتره مس از آن هم در حال برنامه‌ریزی است.

به گزارش می‌متالز، سیدحامد عاملی در دیدار با مردم مشکین‌شهر اظهار کرد: معادن فلزی مشکین‌شهر یک ظرفیت بسیار مهم در حوزه صنعت استان اردبیل محسوب می‌شود که بهره‌برداری یک میلیون تن کنسانتره مس در دست اقدام بوده و افزایش بهره‌برداری ۱۰میلیون تن کنسانتره مس از آن هم در حال برنامه‌ریزی است تا با تکمیل زنجیره تولید در این حوزه، اشتغال قابل توجهی ایجاد شود.

وی با اشاره به محور مشکین‌شهر - اهر افزود: طول پروژه بهسازی محور مشکین‌شهر - اهر ۵۹ کیلومتر است و از ۳۲ کیلومتری که در محدوده استان اردبیل قرار دارد، عملیات اجرایی ۱۶ کیلومتر آغاز شده و عملیات اجرایی ۱۶ کیلومتر بعدی هم سال آینده آغاز خواهد شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: یک دستگاه MRA برای شهرستان مشکین‌شهر تخصیص یافته که به‌زودی جانمایی لازم انجام می‌شود و مردم شهرستان از این دستگاه تشخیص درمانی بهره‌مند خواهند سد.

عاملی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود بی‌نظیر ملی و فراملی استان اردبیل در حوزه کشاورزی، برای کاهش ریسک تولیدات و افزایش قابل توجه ثروت‌آفرینی از محصولات کشاورزی، پس از بررسی‌های تخصصی، از تعدادی متخصص مجرب و ملی حوزه کشاورزی استان، استفاده شده است.

تدوین برنامه‌های تخصصی برای حوزه‌های مختلف استان اردبیل

وی ادامه داد: از مهر سال گذشته برای همه حوزه‌های اساسی و مهم استان اردبیل از جمله حوزه کشاورزی، برنامه‌های تخصصی و فنی تهیه و تدوین شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: مساله اصلی استان اردبیل، اقتصاد است که متاسفانه طی سالیان اخیر توجه چندانی به آن نشده است و برای ارتقای اقتصاد استان، باید زیرساخت‌های مهم و اساسی تکمیل شود.

عاملی گفت: در حوزه زیرساخت‌های اساسی، راه‌های مواصلاتی نقش مهمی را ایفا می‌کند که متأسفانه استان اردبیل در این زمینه دچار یک عقب‌ماندگی بزرگی است که برای رفع کامل این عقب‌ماندگی، احداث بزرگراه شمال به جنوب استان و اتصال استان اردبیل به مرکز کشور با بزرگراه پس از سال‌های طولانی، در حال اجرا است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از زیرساخت‌های استان اردبیل که نیازمند تکمیل است، حوزه برق بوده که در سطح استان اقدامات قابل توجهی طی یک سال اخیر همچون راه‌اندازی پست ۲۳۰کیلوولت برق انجام و پروژه‌هایی در دست اجرا است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: متأسفانه در سال تحصیلی گذشته، استان اردبیل عملکرد نامطلوبی در حوزه قبولی کنکور و نمرات پایان ترم مدارس داشت و این یک زنگ خطر مهمی برای آینده استان بوده که برای رفع مشکلات مذکور، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده