تاریخ: ۲۹ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۸۹۰۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم پرداخت شد

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین مالی یکی از مولفه‌های اثرگذار در توسعه سرمایه‌گذاری در کشور است و در این ارتباط از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به طرح‌های اقتصادی پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه‌میرزایی روز پنجشنبه در همایش ملی خرما بیان کرد: این میزان تسهیلات به حدود ۴۰ هزار طرح با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر پرداخت شده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که در سال ۹۹ تنها یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده بود و در ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۰ نیز یک ریال از این تسهیلات اعطا نشد.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت سیزدهم در تامین مالی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری جهش بزرگی داشته است و پیگیری برای جذب اعتبار اعطای این تسهیلات در ۱۴۰۱ نیز انجام شده تا با رفع برخی موانع پرداخت صورت گیرد.

شاه‌میرزایی درباره پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۰ در این استان ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۵۴ طرح با بیش از یکهزار ۳۰۰ تعهد اشتغال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در این سال ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان بوشهری حوزه خرما پرداخت شد که ۱۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه بسته بندی و هشت میلیارد تومان در زمینه تولید خرما بوده است.


صدور ۲۰۰ هزار مجوز کسب و کار به صورت الکترونیک


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی دیگر از مولفه‌های توسعه سرمایه گذاری در کشور بهبود فضای کسب و کار و به طور مشخص تسهیل صدور مجوز‌ها است.

وی گفت: بر اساس قانون صدور مجوز‌ها نباید منوط به برخورد سلیقه‌ای مسوول این بخش باشد، کاغذ باید به طور کامل از این فرآیند حذف شود؛ همه مدارک و مستندات از قبل در درگاه ملی مجوز‌ها بارگذاری شده و فعال اقتصادی بداند باید چه شرایط و ضوابطی را کسب تا بتواند مجوز فعالیت دریافت کند.

شاه میرزایی اعلام کرد: تا کنون ۲۰۰ هزار مجوز کسب و کار بدون مراجعه حضوری و رد وبدل کردن حتی یک برگ کاغذ صادر شده است که دستاورد بزرگی برای دولت سیزدهم در این زمینه است.

وی با بیان اینکه این رویه باید تداوم یابد، اضافه کرد: ۱۳۵ هزار مجوز نیز به صورت کامل الکترونیک در دست بررسی است.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی دیگر اقتضائات رشد سرمایه گذاری در کشور فعالیت رایزنان بازرگانی در کشور‌های مختلف است که کمک شایانی به توسعه روابط تجاری می‌کند.

وی تاکید کرد: این رایزنان نباید از کارمندان دولت باشند و به بخش خصوصی سپرده شود، چون به سبب نفعی که از این محل برای خود به دست می‌آورد، تلاش بیشتری خواهد کرد و به طور حتم شاهد توسعه روابط خارجی تجاری با دیگر کشور‌ها خواهیم بود.

شاه میرزایی اضافه کرد: ثبات اقتصادی از مهمترین مولفه‌های توسعه سرمایه گذاری است و دولت و مجلس باید به ایجاد این ثبات و پیش بینی پذیر کردن فضا پایبند باشند، زیرا در این زمینه صدور مستمر دستورالعمل ها، بخش‌نامه‌ها و عوارض و محدودیت‌ها مخل هستند.

جشنواره بین المللی خرما و صنایع وابسته از روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در استان بوشهر آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، این رویداد شامل نمایشگاه، میزملی، همایش و اختتامیه نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده