تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۹۰۴۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گلستان اعلام کرد:

بهره‌برداری و بازگشت به تولید ۳۴ واحد تولیدی در دهه فجر

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گلستان اعلام کرد که در دهه فجر امسال ۳۴ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۵۴۹ میلیارد تومان و اشتغال ۷۰۱ نفر در ۱۱ شهرستان استان افتتاح می‌شده و یا مجدد به چرخه تولید باز می‌گردند.

به گزارش می‌متالز، «درویشعلی حسن‌زاده» مدیرکل صمت استان گلستان در نشست خبری ستاد دهه‌فجر استان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: ۴۰ برنامه عملیاتی در ایام دهه فجر با همکار اصناف و مدیران بخش صنعتی در استان تدارک دیده شده که اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال، میزان صاردات نفتی استان ۱۸۱ میلیون دلار بوده، رشد ۲۲ درصدی را در پی‌داشته و ۳۲ کشور هدف صادرات با استان همکاری می‌کنند، افزود: در همین راستا در ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۱۵ هزار زرسی از سطح بازار و اصناف صورت گرفته که منجر به تشکیل ۳ هزار و ۴۸۲ پرونده به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان شده است.

مدیرکل صمت استان گلستان ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا نیز در همین زمان با مشارکت دستگاه‌های اجرائی مرتبط ۱۰ هزار بازرسی انجام شده که منجر به کشف ۴۷ مورد بخ ارزش ۵/۹ دهم میلیارد تومان شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال نیز از تعداد ۳۰ هزار شعل تعهد شده ۱۰ هزار شغل به این سازمان ابلاغ شده که تا پایان دیماه قریب به ۸ هزار ۹۳۹ هزار شغل ایحاد و ۸۹ درصد در این زمینه در استان هدف گذاری شده است. در حوزه رسیدگی ۶۱ جلسه کارگروه تسهیل در استان با دیتگاه‌های اجرائی مرتبط برگزار و ۴۳۰ مصوبه در این جلسات مصوب شد ه است.

حسن‌زاده با بیان اینکه در حوزه تسهیلات رونق تولید نیز ۲۴۶ مصوبه ۴۲۱ فقره تسهیلات برای پرداخت مصوب شده، اظهار کرد: در حوزه تسهیلات روستایی نیز ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و در بخش مشاغل خانگی با وجود ۷۰ رشته تا کنون یکهزار و ۹۶۰ مجوز مستقل و ۴۶ مجوز پشتیبان صادر شده است و بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در ۱۰ ماهه امسال نیز ۸۳ پروانه در بخش تخصصی صنعت و معدن به ارزش یک‌هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان با اشتغال یک‌هزار و ۳۷۹ نفر بوده و در حوزه جواز تاسیس نیز از ابتدای سال تا کنون ۲۸۹ مورد به ارزش سرمایه گذاری ۹ هزار و ۲۵۱ میلراد تومان با اشتغال ۷ هزار و ۴۴۹ نفر صادر شده است.


مدیرکل صمت استان گلستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶۵ پروانه بهره‌برداری معدن با ارزش ۳۰ هزار و میلیارد رسال و اشتغال یک‌هزار ۸۵۰ نفر صادر شده، از احیای ۳۶ واحد راکد صنعتی در استان خبر داد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده