تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۸۹۷۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه نشست کمیسیون ویژه جهش و ورنق تولید را تشریح کرد

بررسی موضوع عوارض صادراتی مواد معدنی خام در لایحه بودجه ۱۴۰۲

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس از بررسی موضوع عوارض صادراتی مواد معدنی خام در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: در این جلسه مواد مربوط به اصل ۴۴، واگذاری‌ها و... که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شده، موردبررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس لایحه بودجه صادرات تمام مواد معدنی خام مشمول عوارض صادراتی می‌شود که نمایندگان وزارت صمت و اتاق بازرگانی گزارشی درباره این موضوع ارائه کردند و مقرر شد این بند در کمیته‌ای بررسی و عملکرد و تاثیر آن براقتصاد تبیین شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از بند‌های مناسب قانون بودجه ۱۴۰۱ در لایحه سال ۱۴۰۲ حذف شده است که مقرر شد؛ کمیته‌ای تطبیق لازم را انجام دهد و برخی احکام انضباطی که در ۱۴۰۱ وجود داشت به سال ۱۴۰۲ منتقل شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس درباره احکام دائمی موجود در لایحه بودجه ۱۴۰۲، ادامه داد: کمیسیون در این خصوص پیشنهاد داد احکام دائمی در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شود، زیرا بررسی احکام دائمی در لایحه بودجه امکانپذیر نیست و قانون بودجه تاریخ مصرف یک ساله دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده