تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۸۸۹۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حمایت از شرکت‌های سازنده داخلی صورت گرفت؛

بومی‌سازی ترانس ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - مدیر واحد عملیات شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از بومی‌سازی ترانس ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت با ظرفیت ۱۸۰ مگا ولت‌آمپر این شرکت با همکاری شرکت ایران‌ترانسفو خبر داد.

به گزارش ‌می‌متالز، ایمان سلیمانی در این باره افزود: در راستای تحقق راهبرد‌های کلان گروه فولاد مبارکه و به‌طور مشخص مجتمع فولاد سفیددشت، مبنی بر استفاده حداکثری از توان و تخصص شرکت‌های ایرانی در تأمین تجهیزات اساسی صنعت فولاد کشور و به‌منظور کاهش وابستگی به تجهیزات وارداتی، فولاد سفیددشت از سال گذشته جهت بومی‌سازی یک عدد ترانس ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت به‌عنوان مهم‌ترین تجهیز پست توزیع برق این شرکت اقدام کرد.

وی در تشریح فرآیند بومی‌سازی این تجهیز بسیار استراتژیک واحد فولادسازی گفت: در همین راستا جلسات متعددی با حضور کارشناسان فنی هر دو شرکت به‌منظور حصول اطمینان از تناسب ترانس موردنظر به لحاظ ابعادی و فنی با نیاز مجتمع فولاد سفیددشت برگزار شد و در نهایت شرکت فولاد سفیددشت ضمن حمایت از شرکت سازنده داخلی و پذیرش ریسک جایگزینی ترانس ایرانی با نمونه ایتالیایی (ساخت شرکت Tamini) عملیات ساخت این تجهیز را با شرکت ایران‌ترانسفو به‌عنوان شرکت سازنده داخلی آغاز کرد.

سلیمانی مدت‌زمان ساخت این ترانس را شش ماه اعلام کرد و گفت: در مدت‌زمان ساخت ترانس مذکور در شرکت ایران‌ترانسفو، کارشناسان فنی شرکت فولاد سفیددشت به‌صورت مستمر بر روند کار نظارت داشتند و به تبادل‌نظر با کارشناسان گروه صنعتی ایران‌ترانسفو پرداختند.

وی از صرفه‌جویی اقتصادی و ارزی قابل‌توجه، تأمین پایدار، دسترسی آسان به خدمات پس از فروش و در زمان کمتر، اشتغال‌زایی، نهادینه شدن این دانش در صنعت فولاد کشور و در نهایت ایجاد امکان دسترسی سایر فولادسازان کشور به نمونه مشابه این ترانس به‌عنوان مهم‌ترین مزایای بومی‌سازی این ترانس یاد کرد.

صرفه‌جویی ارزی ۳ میلیون دلاری

در همین زمینه حسین ناصری مدیر خرید شرکت فولاد سفیددشت نیز با اشاره به اهمیت تأمین تجهیزات استراتژیک از شرکت‌های ایرانی گفت: قبلاً خرید ترانس‌هایی با این سطح توان و ولتاژ از شرکت‌های خارجی نظیر Tamini ایتالیا انجام می‌شد، ولی اکنون خرید این ترانس از شرکت ایران‌ترانسفو، علاوه بر رفع نیاز شرکت و سایر واحد‌های مشابه در کشور، صرفه‌جویی ارزی ۳ میلیون دلاری به ازای هر ترانس را به دنبال داشته است.

پیشرفت ۹۴ درصدی عملیات راه‌اندازی واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت

مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملیات احداث و بهره‌برداری از واحد فولادسازی این مجموعه با ۹۴ درصد پیشرفت به مراحل پایانی خود نزدیک شده است، افزود: با نصب ترانس مذکور در محل پست توزیع برق این شرکت، گام بلندی برای بهره‌برداری کامل واحد فولادسازی آن برداشته شد.

جمشید علی‌بابایی در ادامه از راه‌اندازی اولیه واحد‌های آب‌رسانی و اکسیژن این بخش خبر داد و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری شاهد اتمام مرحله تولید مقدماتی شمش فولادی در این شرکت باشیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده