تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۸۸۹۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

با بومی سازی قطعات در فولاد هرمزگان بیش از ۷۶ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: با بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در شرکت فولاد هرمزگان در ۲۰ ماه گذشته، بیش از ۷۶ میلیون دلار در این شرکت صرفه‌جویی ارزی شده است.

به گزارش می‌متالز، عطاالله معروفخانی افزود: بومی سازی در ۴ محور مهم کاهش ارزبری، افزایش بهره وری و سودآوری بنگاه‌ها، کاهش هزینه‌های تمام شده و ارتقای توان ساخت داخل در دستور کار فولاد هرمزگان قرار گرفته و در مجموع بیش از ۲۶ درصد افزایش صرفه جویی ارزی حاصل از ساخت داخل قطعات تجهیزات مواد اولیه و نسوز در ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به ۹ ماه سال ۱۴۰۰ در این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تاکید کرد: راه‌اندازی واحد مستقل بومی سازی برای تمرکز بر روی ساخت قطعات داخلی، انتخاب پیمانکاران ساخت برای بومی سازی و بومی سازی و خرید بیش از ۱۲هزار قطعه در داخل کشور از مهم‌ترین اقدامات شرکت فولاد هرمزگان در راستای بومی سازی قطعات و تجهیزات بوده است.

معروفخانی بیان کرد: تشویق بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری، راه اندازی سیستم ارزیابی عملکرد قطعه‌سازان و تشویق آن‌ها با حمایت از تولید داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، افزایش بهره‌وری صرفه جویی‌های ارزی از مهم‌ترین رویکرد‌های بومی سازی قطعات در شرکت فولاد هرمزگان است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان یادآورشد: آمار‌ها نشان می‌دهد در ۹ ماهه نخست سال جاری صرفه‌جویی‌های ارزی در شرکت فولاد هرمزگان از ساخت قطعات و تجهیزات و مواد اولیه به بیش از ۳۶ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۲۷ دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

معروفخانی با بیان اینکه سال گذشته صرفه‌جویی ارزی در ۹ ماهه نخست معادل ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۸۵۵ دلار بوده است، گفت: همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، ۴ تفاهم نامه برای بومی سازی قطعات و تجهیزات با شرکت‌های دانش بنیان امضا کردیم و در طول ۲۰ ماه گذشته ۷۶ میلیون دلار در این زمینه صرفه‌جویی ارزی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه با بومی سازی قطعات در ۴ ماه گذشته با همت و تلاش همکاران و کارشناسان شرکت فولاد هرمزگان به صورت مستمر در تولید رکورد زدیم و اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه خوشبختانه ما در حوزه بومی سازی قطعات تاکنون موفق عمل کرده ایم و الحمدالله در ۲۰ ماه گذشته در حوزه بومی سازی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان شرکت فولاد هرمزگان عملکرد خوبی را بر جایی گذاشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به قطعی گاز در شرکت‌های فولادی گفت: از زمانی که محدودیت انرژی بر صنعت فولاد کشور اعمال شده شرایط را به گونه‌ای پیش بردیم که به محض اتمام محدودیت‌ها با افزایش تولید عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کنیم.

وی به مزیت‌های بومی سازی قطعات و تجهیزات در صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: کاهش انحصار در تامین قطعات خارجی، عدم وابستگی برای تامین قطعات به ارز‌ها خارجی، کاهش هزینه‌های تولید همزمان با ارتقا کیفیت محصولات، ارتقای دانش فنی در مجتمع فولاد هرمزگان و کمک به ارتقای مهندسی شرکت‌های سازنده داخلی از مهمترین مزیت‌های بومی سازی قطعات در شرکت فولاد هرمزگان بوده است.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده