تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۹۰۶۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات پرداخت تسهیلات اشتغالی خرد در تهران

‌می‌متالز - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: در استان تهران ۲هزار ۳۹۱طرح مشاغل خرد از محل تسهیلات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶قانون بودجه بهره‌مند شدند.

به گزارش می‌متالز، علی رغم اینکه بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که اشتغال نباید تسهیلات محور باشد,، اما با توجه به گسترش سیستم بانکی کشور در سال‌های اخیر و همچنین افزایش تسهیلات و خدمات بانک ها، بررسی تاثیر عملکرد سیستم بانکی بر خالص اشتغال در بخش‌های اقتصادی اهمیت زیادی پیدا کرده است. آنچه مهم است کارآمدی این نوع تسهیلات در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است. در تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه تکلیف‌هایی برای ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات گنجانده شده است.

چندی پیش رستم قاسم پور، رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال گفت: ۱۰۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه با همکاری بانک‌ها برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی تخصیص یافته است.

حامد ویس کرمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در نشست بررسی زیست بوم ملی اشتغال در استان تهران که با حضور محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: از محل منابع جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، ۲ هزار ۳۹۱ طرح مشاغل خرد در استان تهران مورد حمایت قرار گرفته‌اند که در این راستا تا کنون بیش از ۱۹۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است.

ایجاد ۲ هزار و ۹۳۰ شغل

وی افزود: طی سال جاری در موضوع اشتغال و کار آفرینی در استان تهران توفیقات خوبی حاصل شده است که در حوزه مشاغل خانگی تا پایان شهریور ماه سال‌جاری بیش از ۹۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی از محل منابع ابلاغی سال ۱۴۰۰ پرداخت که منجر به تحقق ۱۰۴ درصدی برنامه شده است و همچنین بالغ بر ۸۸۰ میلیارد ریال از تسهیلات ابلاغی ۱۴۰۱ نیز پرداخت شده که مجموعاً از محل منابع مذکور تعداد ۲ هزار ۹۳۰ شغل برای متقاضیان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: طبق تفاهم نامه منعقده با بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تعداد ۱۵۰ پایگاه مردمی اشتغال در مرکز و شهرستان‌های استان تهران به منظور توسعه، ترویج و ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی برای ساکنان محلات هدف با نگاه تحولی و در راستای واگذاری امور به خود مردم راه اندازی می‌شود.

ویس کرمی به رشد ۲۸۰ درصدی صدور مجوز مراکز مشاوره کارآفرینی در استان تهران اشاره کرد و گفت: در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، با جدیت به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال با محوریت برنامه زیست بوم ملی اشتغال هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده