تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۹۳۹۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در شورای اداری شهرستان محلات مطرح شد؛

ماموریت رئیس سازمان بازرسی به بازرس کل استان مرکزی برای نظارت بر نحوه هزینه‌کرد حقوق دولتی معادن

‌می‌متالز - رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به بازرس استان مرکزی ماموریت داد که وصول حقوق دولتی معادن را در کل استان رصد کرده و اجرای وظایف از سوی دستگاه‌های متولی را پیگیری کنند.

به گزارش می‌متالز، ذبیح الله خدائیان که در معیت رئیس قوه قضاییه به استان مرکزی سفر کرده است، در جلسه شورای اداری شهرستان محلات که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و با ابلاغ سلام رئیس قوه قضاییه به مردم و مسوولان شهرستان محلات، بر لزوم عملکرد جهادی مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: مدیر جهادی کسی است که انگیزه خدمت به مردم را داشته و بصیر و دشمن شناس باشد.

وی از ظرفیت‌های شهرستان محلات به عنوان گنج مهمی یاد کرد و افزود: این شهرستان ١٥٠ معدن فعال دارد که برنامه ریزی درست برای استفاده از ظرفیت آن می‌تواند مشکل اشتغال و کمبود نقدینگی را هم در این شهرستان و هم در کل استان برطرف کند.

خدائیان با بیان اینکه باید سنگ‌های استخراج شده از معادن را فرآوری کرد، اظهار کرد: امروزه سنگ‌های استخراج شده به صورت خام صادر می‌شود لذا فاقد ارزش افزوده هستند در حالی که با فرآوری آن‌ها می‌توان درآمد حاصله را چند برابر کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد و افزود: وظیفه مدیران است تا با اقدامات جهادی خود زمینه ورود بخش خصوصی را فراهم کنند.

وی با اشاره به ناایمن بودن جاده شهرستان محلات بیان کرد: نباید جاده این شهرستان به دلیل تردد ماشین‌های حامل سنگ، ناایمن شود.

خدائیان با یادآوری اینکه قانونگذار حقوقی را برای دولت پیش بینی کرده تا به استان اختصاص یاید، تصریح کرد: به همان میزان سنگ استخراج شده باید حقوق دولتی نیز اخذ و در نهایت در همان محل هزینه شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به بازرس استان مرکزی ماموریت داد تا معادن کل استان را رصد کرده و بررسی کند که آیا دستگاه‌های متولی به وظایف خود پیرامون وصول حقوق دولتی عمل می‌کنند یا خیر.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین ربانی امام جمعه شهرستان محلات، تقوی مدیر کل بازرسی استان مرکزی، حسینی رئیس دادگستری شهرستان، ساعدی فرماندار محلات اعضای شورای اداری و شورای تامین این شهرستان و عبدالملکی دادستان محلات به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده