تاریخ: ۲۹ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۸۹۱۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

طرح‌های سرمایه‌گذاری حمایت می‌شوند/ تسهیل و تسریع صدور مجوز‌ها

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت تسهیل و تسریع صدور مجوز‌های کسب و کار را یک ضرورت دانست و گفت: حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه‌میرزایی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش ملی خرما در بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های گسترده توسط دولت سیزدهم برای توسعه سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف کشور صورت گرفته و اعتبارات ویژه‌ای به این بخش اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش اعتبار برای رفع موانع و توسعه سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۵۴ طرح با بیش از هزار ۳۰۰ تعهد اشتغال پرداخت شد.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پرداخت ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان بوشهری حوزه خرما افزود: در حوزه بسته بندی ۱۰۰ میلیارد تومان و در زمینه تولید خرما هشت میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به جهش بزرگ در تأمین مالی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری بیان کرد: طی فعالیت دولت سیزدهم ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به طرح‌های اقتصادی پرداخت شده است.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه این تسهیلات نقش مهمی در اشتغال داشته است افزود: این تسهیلات به حدود ۴۰ هزار طرح با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر پرداخت شده است.

وی با اشاره به تلاش برای تسهیل صدور مجوز‌ها و بهبود فضای کسب و کار در کشور اضافه کرد: تلاش شده تا صدور مجوز‌ها به صورت الکترونیک انجام شود تا شاهد شفافیت بیشتر در این زمینه باشیم.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت از صدور ۲۰۰ هزار مجوز کسب و کار بدون مراجعه حضوری و رد وبدل کردن حتی یک برگ کاغذ خبر داد و گفت: ۱۳۵ هزار مجوز نیز به صورت کامل الکترونیک در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت رایزنان بازرگانی کمک بزرگی برای رشد سرمایه‌گذاری و توسعه روابط تجاری خواهد بود افزود: رایزنان باید به بخش خصوصی سپرده شوند تا شاهد تلاش بیشتر و تقویت روابط باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده