تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۸۹۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجلس و همراه با مختصات لایحه بودجه اعلام شد:

وعده جدید رئیسی برای حمایت از بورس و رشد ۷ درصدی شاخص صنعت

‌می‌متالز - رئیس جمهور حمایت از بورس و بهبود معیشت را از موارد مهم بودجه سال آینده دانست و گفت: شاخص تولید شرکت‌های صنعتی در بورس از صفر به ۷ درصد رسیده است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم رئیسی که همزمان با تصویب کلیات لایحه بودجه۱۴۰۲در کمیسیون برنامه و بودجه راهی مجلس شد، خطاب به نمایندگان اعلام کرد: دولت برای ۴ محور اساسی مسکن، تغذیه و معیشت، خودرو و حوزه سلامت برنامه دارد و حمایت از بازار سرمایه و بهبود معیشت مردم از موارد مهم بودجه سال آینده است. علت افزایش هزینه‌ها به دلیل حقوق و دستمزد است.

همچنین شفافیت و درج تمام منابع و مصارف در سقف بودجه مورد تاکید قرار گرفته و عدالت در پرداخت‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز از موارد مهم است و تلاش خواهد شد مغایرتی بین درآمد‌ها و هزینه‌ها نباشد. در این میان سعی شدتکالیف بانک‌ها در این بودجه به حداقل رسانده شود.

در رابطه با تولید گام‌های مناسبی برداشته شده و ارزش افزوده بخش صنعت در ۶ ماه اول سال به ۵ درصد رسیده که از سال ۹۶ بی سابقه است. شاخص تولید شرکت‌های صنعتی در بورس نیز که در گذشته صفر بوده ۷ درصد رشد کرد.

علاوه براین تولیدات صنعتی از جمله خودرو سواری و وانت و ون ۱۳،۵۴ و ۱۵۴ درصد و تولیدات پتروشیمی ۸ درصد رشد داشت و ارزش صادرات غیر نفتی هم ۱۹ درصد بیشتر شد. این موارد نشان دهنده افزایش و رشد تولید است. مستندات نشان میدهد که اشتغال قریب به یک میلیون محقق شده است.

در بودجه ۱۴۰۲ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه هم مورد توجه قرار گرفته و احکام دائمی به صورت جداگانه ارائه شده است. همچنین صندوق‌های عدالت و پیشرفت در تمام استان‌ها فعال می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده