تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۶
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۸۹۱۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استاندار کرمان: سهم مالیات استان در بودجه سال آینده کاهش یابد/ لزوم افزایش حقوق دولتی معادن

‌می‌متالز - استاندار کرمان با اشاره به اینکه افزایش میزان وصولی درآمد مالیاتی استان کرمان زیاد است، گفت: در لایحه بودجه سال آینده استان، ۴۴ درصد مالیات افزایش پیدا کرده، اما حقوق دولتی معادن افزایش نیافته است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به اینکه افزایش میزان وصولی درآمد مالیاتی استان کرمان زیاد است و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود، اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده سهم مالیات استان ۴۴ درصد افزایش پیدا کرده، اما حقوق دولتی معادن افزایش نیافته است.

استاندار کرمان افزود: درخواست دارم یک نامه برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان تهیه شود و پیشنهاد دهیم که میزان دریافت مالیات استان کاهش، اما حقوق دولتی معادن که ثابت مانده افزایش پیدا کند.

وی گفت: اختلاف دستگاه‌های اجرایی بر سر پروژه‌ها نباید به هیچ وجه موجب تعطیلی پروژه‌ای شود، زیرا پروژه، خدمت به مردم است و اختلاف باید از طریق معاونت عمرانی استانداری پیگیری و رفع شود.

استاندار کرمان بیان داشت: درخواست دارم مدیران شخصا در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان حضور یابند و اگر به هر دلیلی نتوانستند شرکت کنند معاون مرتبط را بفرستند و در غیر این صورت فرد دیگری را در جلسه نمی‌پذیریم.

فداکار ادامه داد: در دهه فجر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های آماده افتتاح خود را با هماهنگی استانداری و معاون عمرانی استاندار افتتاح کنند و بدون هماهنگی با استانداری پروژه‌ای در این ایام افتتاح نشود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده