تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۸۹۰۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انتقاد نمایندگان مردم کرمان در مجلس از عملکرد ۲ سازمان ایمیدرو و زمین‌شناسی

‌می‌متالز - نمایندگان مردم کرمان در مجلس با انتقاد از عملکرد دو سازمان ایمیدرو و زمین‌شناسی گفتند: ایمیدرو و زمین‌شناسی باید نقشه راه خود را برای توسعه معدنی به استان کرمان ارائه کنند.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی زاهدی صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار داشت: مراحل سرمایه‌گذاری در استان کرمان باید تسهیل شود.

وی با بیان اینکه ایمیدرو به حق استان کرمان ظلم می‌کند، گفت: این شرکت پول‌ها و منابع را از استان می‌برد و هیچ کاری برای استان انجام نمی‌دهد، وزیر صمت باید با جدیت این موضوع را پیگیری کند که وضعیت ایمیدرو در استان کرمان تعیین تکلیف شود.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه باید طرح جدیدی برای توسعه معدنی داشته باشیم، اظهار داشت: در دنیا اقدامات زیرساختی برای فعالیت‌های معدنی را دولت‌ها فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات بخش عمده‌ای از عملیات اکتشافی معدن در کشور که باید انجام می‌شد، کجا است، گفت: سازمان زمین‌شناسی به جای انجام ماموریت‌های خود ثبت محدوده انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سازمان باید اطلاعات خود را در اختیار عموم مردم قرار بدهد، نه یواشکی معدن ثبت‌نام کند، افزود: سازمان زمین شناسی باید کار مطالعاتی انجام بدهد و این اطلاعات را در اختیار مردم و کارشناسان حوزه معدن قرار بدهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۱۹ میلیارد تن برآورد ذخایر شرکت ملی مس است در حالی که الان فقط ۲۵۰ هزار تن مس کاتد تولید می‌شود، بیان کرد: این عدد‌ها قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه سازمان ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی باید نقشه راه خود را برای توسعه معدنی به استان ارائه کنند، تاکید کرد: این اطلاعات را باید در اختیار استان کرمان بگذارند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اصلاح قانون معادن در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است، گفت: پیشنهادات فعالان این حوزه جمع‌آوری شده و در قانون دیده شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده