تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۸۹۱۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انتقاد استاندار کرمان از وعده‌های عملی نشده سازمان ایمیدرو

‌می‌متالز - استاندار کرمان با اشاره به وعده سازمان ایمیدرو برای ساخت خط انتقال برق ساردوییه گفت: ایمیدرو از ظرفیت‌های معدنی و صنعتی این استان نفع می‌برد، اما ۲۰۰ میلیون تومان برای تامین برق یک طرح نمی‌پردازد.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار در نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی کرمان با اشاره به مشکل تامین برق یک واحد معدنی در بخش ساردوییه جیرفت افزود: ایمیدرو باید در حوزه تامین زیرساخت‌های جاده و برق همکاری لازم را به عمل آورد و این شرکت با توجه به درآمد‌هایی که دارد، باید به منافع استان نیز کمک کند.

وی اظهار داشت: ایمیدرو اعلام کرده از هر مسیری می‌خواهید برق را به ساردوییه جیرفت ببرید، مدیران باید با جدیت بیشتری پیگیری کنند تا کار با سریعتر انجام شود و سرمایه گذار معطل نماند، چراکه این واحد باید حقوق دولتی بپردازد و فعالیت آن به نفع همه است.

فداکار گفت: بخشی از طرح‌های صنعتی جنوب کرمان باید به منطقه ویژه اقتصادی برود و این منطقه زیرساخت‌های لازم گاز و برق و جاده دارد.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم مشکل در قوانین است، باید متناسب با قانون راه حل پیدا کنیم و با استفاده از همین ظرفیت‌های قانونی باید اثرگذاری داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: تنها ظرفیت تیتانیوم کشور در استان کرمان است، طرح‌های این بخش را جمع بندی کنید تا به شورای عالی معادن بفرستیم تا مجوز بهره برداری صادر شود.

نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کرمان با حضور نمایندگان دولتی، بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با موضوع توسعه معدنی جنوب این استان در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

بیش از ۴۰ درصد از فعالیت‌های معدنی کشور در کرمان به عنوان بهشت معادن ایران انجام می‌شود و این استان سالانه حدود ۶۵ درصد حقوق دولتی معادن ایران را می‌پردازد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده