تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۷
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۸۵۶۴۳
سرویس خبر : زمین شناسی

تعیین تکلیف ۱۰۱ محدوده بلاتکلیف در حوزه پروانه اکتشاف در آذربایجان شرقی/ آخرین وضعیت معادن بلاصاحب

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از ضرب الاجل ثبت اطلاعات معادن در سامانه جامع تجارت از سوی معدنکاران تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: اخذ دو هزار و ۵۱ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در هشت ماهه امسال معادل کل میزان حقوق دولتی سال گذشته بود که در واقع ۱۳۳ درصد رشد یافته است.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان صبح امروز در جلسه شورای معادن استان که با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان حوزه معدن برگزار شد با بیان این که هدف اصلی شورای معادن استان ریل گذاری برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است، اظهار کرد: با توجه به تاثیر معادن در اقتصاد استان تمام دستگاه‌های متولی باید برای رفع مسائل و مشکلات این بخش همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ۳۵ پروانه بهره برداری، ۳۱ مورد گواهی کشف در ۹ ماه گذشته و ۴۹ پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

پرنیان با بیان این که در استان معدن بلاصاحب مجهول وجود ندارد، تاکید کرد: تعیین تکلیف ۱۰۱ محدوده بلاتکلیف در حوزه پروانه اکتشاف و گواهی اکتشاف در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با کمک سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور، خانه معدن و کارشناسان حوزه معدن تیمی برای رصد عملکرد معادن استان تشکیل داده ایم.

وی ادامه داد: درج اطلاعات تمام فرآیند معادن تا پایان بهمن ماه یک اقدام انقلابی در رابطه با شفافیت معادن است.

پرنیان با اشاره به اهمیت اجرای بند ۵ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه برای اولین بار در استان گفت: اگر به دلیل بهره برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی خسارتی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی وارد شود این خسارت‌ها از محل این قانون قابل پرداخت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: پنج شهرستان کلیبر، اهر، هشترود، سراب و مراغه در این زمینه اعلام خسارت کرده بودند که با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها و با جمع آوری مستندات این موارد پیگیری می‌شود.

منبع: دنیای معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده