تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۸۳۴۳۱
سرویس خبر : زمین شناسی

آغاز عملیات اکتشاف مس در جنوب خراسان رضوی

‌می‌متالز - فرماندار گناباد گفت: عملیات اکتشاف مس در گستره‌ای از روستای نجم آباد بخش کاخک از توابع جنوب خراسان رضوی از هفته بعد شروع می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رضا نصیری فرماندار گناباد روز سه شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش کاخک از توابع گناباد گفت: به دنبال پیگیری‌های مسوولان ذیربط و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و بر اساس مذاکرات و تفاهمنامه با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) کار اکتشاف مس در این منطقه در عمق ۱۰۰ تا هزار متری با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود.

او افزود: اکتشاف مس موجب اشتغال حدود ۵۰۰ نفر در این شهرستان می‌شود و در عمق یک هزار متری احتمال استخراج طلا نیز در این منطقه وجود دارد.

فرماندار گناباد ادامه داد: بعد از اکتشاف مس، بهره برداری از معدن در این منطقه آغاز می‌شود و این مساله موجب تحول اقتصادی اساسی در منطقه خواهد شد و علاوه بر مسایل بانکی و مالیاتی بخشی از سود فعالیت‌های معدنی این بخش به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

نصیری بیان کرد: اعتبارات عمرانی این شهرستان در امسال با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۷۴۰ میلیارد ریال رسیده است که از این میزان ۸۰ میلیارد ریال به بخش کاخک تخصیص یافت.

او تصریح کرد:هیچ مسوولی در گناباد حق بخشی نگری ندارد و باید با نگاه واحد و یکسان به همه مناطق به یک صورت توجه شود.

فرماندار گناباد گفت: برخی از دیدگاه‌ها و رقابت‌های ناسالم در برخی بخش‌ها مانع توسعه و رونق اقتصادی و موجب فراری دادن سرمایه گذاران از گناباد می‌شود و باید از این سری اقدامات پرهیز کرد.


اعتبار هشت میلیارد تومانی برای شبکه برق خراسان رضوی


مهدی رستمی پور مدیر امور برق گناباد هم گفت: بازسازی شبکه‌های برق ۳۸ روستای این شهرستان با صرف اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در دست انجام است که از جمله آن‌ها می‌توان به اصلاح شبکه‌های متوسط برق بخش کاخک و کلات و جاده کاخک به روستای فودنجان اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده