تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۸۴۶۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار اهر:

پژوهشگران فعال و نخبه در معادن به کار گرفته شوند

‌می‌متالز - فرماندار اهر، منطقه ارسباران را منطقه زرخیز عنوان کرد و گفت: این شهرستان دارای معادن زیادی است که برای توسعه نیازمند استفاده از فکر و تفکر نخبگان و پژوهشگران است و در این راستا لازم است پژوهشگران در معادن فعال این شهرستان به کار گرفته شوند.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل غنی زاده، پنجشنبه، ۲۴ آذرماه، در همایش اولین رویداد تخصصی هسته‌های مساله محور که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در شهرستان اهر برگزار شد، افزود: در شهرستان اهر ۲۸ معدن فعال وجود دارد که حل مشکلات آن‌ها باعث توسعه و پیشرفت خواهد بود و در این میان آینده پژوهی صنایع مس می‌تواند بسیار مهم باشد و به زودی در چند سال آینده نزدیک شاهد فعالیت حدود ۱۰ معدن دیگر خواهیم بود.

وی در ادامه از وظایف آموزش عالی و دانشگاه‌ها را در کنار آموزش حرکت به سمت پژوهش محوری ذکر کرد و پژوهش محوری را گامی مهم در توسعه و پیشرفت جامعه برشمرد.

غنی زاده اعتماد و آشتی بین صنعت و پژوهش را باعث توسعه عنوان کرد و گفت: از وظایف خانه نخبگان اهر فراهم آوردن زمینه برای حرکت پژوهشگر به سمت توسعه است که سپاه مقتدر نیز در این راستا باید بین پژوهشگر و سرمایه گذار ارتباط ایجاد کند تا با ارائه طرح‌های پژوهشی به سرمایه گذاران و تجاری سازی آن‌ها زمینه توسعه و پیشرفت این شهرستان فراهم شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده