تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۲۸۵۲۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

۱۴۵ هزار میلیارد تومان سود و مالیات شرکت‌های معدنی از استان کرمان خارج می‌شود!

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های معدنی از استان کرمان خارج می‌شود و ۴۵ هزار میلیارد تومان مالیات و حقوق دولتی آن‌ها از استان می‌رود و چیزی برای استان نمی‌ماند و تمام چیزی که از معادن به استان می‌رسد مسئولیت‌های اجتماعی است که شاید عدد آن ۱۵۰ میلیارد تومان نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار صبح امروز ۲۴ آذرماه در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: تخصیص یک درصد از فروش معادن به مناطق جوار آنها، مرّ قانون است و باید واحد‌های معدنی به آن عمل کنند و در صورتی که عمل نشود، از اهرم‌های قانونی از جمله مالیات و (قطعی گاز) استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در صورتی که شرکت‌های معدنی به مصوبه شورا تا پایان هفته آینده عمل نکنند، گاز آن‌ها قطع می‌شود و به امور مالیاتی اعلام می‌کنیم که یک درصد از فروش را از حسابشان کسر کند.

فداکار با بیان اینکه بودجه عمرانی استان کرمان ۳۰۰۰ میلیارد تومان است، بیان کرد: استان کرمان در بحث منابع مالی مشکل دارد و از سوی دیگر ظرفیت معادن از استان خارج می‌شود و چیزی عاید استان نمی‌شود.

استاندار کرمان گفت: ما خودمان مدافع تولید هستیم و حمایت می‌کنیم و شرکت‌ها نیز باید به تعهدات خود عمل کنند و برای حل مشکل صنایع و جبران کسری گاز، دستورات لازم را ابلاغ کرده ایم.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های معدنی از استان کرمان خارج می‌شود و ۴۵ هزار میلیارد تومان مالیات و حقوق دولتی آن‌ها از استان می‌رود و چیزی برای استان نمی‌ماند و تمام چیزی که از معادن به استان می‌رسد مسوولیت‌های اجتماعی است که شاید عدد آن ۱۵۰ میلیارد تومان نمی‌شود.

فداکار تصریح کرد: شرکت‌های معدنی با ما همکاری دارند و حمایت از آن‌ها را وظیفه خود می‌دانیم، اما واقعیت این است سود سهام این شرکت‌ها و معادن به استان برنمی گردد و مجبور هستیم از سقف ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده