تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۸۴۶۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار گیلان:

معدن سنگرود به دوران طلایی برمی گردد

‌می‌متالز - استاندار مازندران خواستار راه اندازی معدن سنگرود شد و گفت: با جذب سرمایه گذاران این معدن به دوران طلایی برمی گردد.

به گزارش می‌متالز، اسدالله عباسی در آئین افتتاح یک شرکت تعاونی تولیدی کارآفرینی در حوزه دوخت البسه در توتکابن شهرستان رودبار با تاکید بر اینکه بدنبال ایجاد شغل واقعی در استان هستیم، افزود: به منظور تدقیق آمار اعلام کردیم که این اشتغال‌ها راست آزمایی شود که آیا واقعا برای نیرو‌ها اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: از سویی در تلاش هستیم که بیشتر از تعهد داده شده با توجه به شرایط اشتغال ایجاد کنیم که البته اشتغالی که پایدار باشد.

وی با بیان اینکه حتی یک نفر نداریم که بیکار شده باشد، تصریح کرد: در گذشته به طور مثال یکهزار نفر بیکار می‌شدند و برای یکهزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شد، اما فقط تعداد اشتغال ایجاد شده ثبت سامانه می‌شد، اما بیکار‌ها محاسبه نمی‌شدند.

عباسی خاطر نشان کرد: در گذشته تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شد، اما شغل ایجاد شده هم موقت بود در حالی که اشتغال باید پایدار و افراد باید امنیت شغلی لازم را داشته باشند که دولت سیزدهم به این موضوع توجه جدی دارد.

استاندار گیلان تصریح کرد: درصدد هستیم که ضمن حفظ اشتغال موجود برای قشر زحمتکش کارگر فضا را برای اشتغال جدید فراهم کنیم و در همین راستا از حدود ۷۰۰ واحد تولیدی ۱۶۲ واحد فعال و راه اندازی و اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: از تعداد واحد‌های راه اندازی شده ۴۷ واحد آن در حوزه صنعتی با رویکرد دانش بنیان دوباره فعال شده اند.

استاندار گیلان همچنین به ضرورت راه اندازی معدن سنگرود اشاره و تصریح کرد: سرمایه گذاران بسیاری را جذب کردیم که اکنون در حال سرمایه گذاری هستند و معدن سنگرود باید فعال و به دوران طلایی خود برگردد.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده