تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۲۸۹۰۳۰

بازدید هوایی و میدانی استاندار گیلان و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه از راه آهن رشت-آستارا و ظرفیت‌های منطقه/ اجرای راه آهن رشت-آستارا سرعت می‌گیرد

‌می‌متالز - استاندار گیلان و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه از مسیر راه آهن رشت-آستارا و ظرفیت‌های این منطقه به صورت هوایی و میدانی بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، دکتر اسدالله عباسی استاندار و ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه ظهر امروز (چهارشنبه) به صورت هوایی از مسیر راه آهن رشت-آستارا بازدید کردند و همچنین در بازدید میدانی در جریان چگونگی فعالیت بارانداز ریلی آستارا-آستارا و نیز ترمینال غلات این شهرستان مرزی در غرب استان گیلان قرار گرفتند.

نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه این بازدید مشترک در گفتگو با خبرنگاران دیدار‌های میان مقامات دو کشور در اجرای هرچه سریعتر توافقات فی مابین را موثر دانست و گفت: باتوجه به مذاکرات انجام شده و براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور روسیه، دستورات آیت الله دکتر رئیسی و معاون اول محترم رئیس جمهوری و نیز مشارکت جدی طرفین، اجرای راه آهن رشت-آستارا سرعت می‌گیرد.

دکتر عباسی افزود: با احداث و تکمیل این خط ریلی ضمن اتصال کریدور شمال به جنوب، فضای تبادلات تجاری ایران با کشور‌های قفقاز، آسیانه میانی و اوراسیا نظیر روسیه فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطعا راه آهن رشت- آستارا در تسهیل امور ترانزیت و تجارت کالا و همچنین حمل و نقل مسافر نقش مهمی ایفا می‌کند، ادامه داد: اعتبارات لازم برنامه ریزی و با قرارگاه تفاهم نامه منعقد شده است و با مذاکرات مشترک ایران و روسیه اجرای این خط ریلی مهم عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شکوفایی ظرفیت‌های آستارا با جدیت دنبال می‌شود، گفت: تبدیل گیلان به عنوان قطب تجارت، بازرگانی و اقتصاد از نظر بین المللی از خواسته‌های مردم است.

استاندار گیلان اظهار امیدواری کرد با مشارکت جدی طرفین شاهد تسریع در اجرای این پروژه مهم و اثرگذار باشیم.

دکتر عباسی خاطرنشان شد: این سفر به منظور بررسی و تسریع روند اجرای مسیر راه آهن رشت آستارا و نیز رشت - بندرکاسپین انجام شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: به دستور مقام محترم رئیس جمهوری روسیه آمده ایم تا برنامه احداث خط ریلی رشت آستارا را آغاز کنیم و در جریان کار کارشناسی طراحان و مجریان این مسیر برای تسریع در روند احداث قرار بگیریم.

ایگور لویتین ضمن تشکر از استاندار گیلان و وزارت راه و شهرسازی بواسطه همراهی و اهتمام در برپایی این سفر، افزود: کالا‌ها برای صادرات به روسیه از این جا عبور می‌کند و می‌خواستیم ببنیم که اینجا چگونه عمل می‌کنند.

بازدید هوایی و میدانی از مسیر راه آهن رشت- کاسپین و ظرفیت‌های بندرکاسپین از دیگر برنامه‌های مشترک استاندار گیلان و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در سفر به استان است.

در این برنامه‌ها معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور و هیاتی از مدیران زیرساختی، راه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل و لجستیک روسیه نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری استانداری گیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده