تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۷۹۱۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وعده بازگشایی معدن زغال سنگ سنگرود عملی نشد

‌می‌متالز - کارگران قدیمی معدن زغال سنگ سنگرود می‌گویند: وعده بازگشایی این و احد معدنی بعد از گذشت حدود ده سال هنوز عملی نشده است.

به گزارش می‌متالز، شماری از کارگران قدیمی معدن سنگرود گفتند: برخلاف اخباری که مسوولان برای شروع به کار دوباره این واحد معدنی در رسانه‌ها انتشار داده‌اند، هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.

کارگران گفتند: در حال حاضر هشت سال از تعطیلی این واحد معدنی واقع در منطقه فاراب عمارلوی شهرستان رودبار در استان گیلان می‌گذرد، ولی در طول این مدت اقدامی به جز پیشنهاد واگذاری آن به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در رسانه‌ها صورت نگرفته است.

به گفته آن‌ها؛ بیش از ۲۰ هزار نفر از اهالی شهر و روستا‌های همجوار این واحد معدنی در دو منطقه فاراب و خورگام عمارلو در انتظار حل مشکلات و رفعِ موانع راه‌اندازی این واحد تولیدی برای اشتغال جوانان بیکار خود هستند.

طبق اظهارات کارگران سابق این واحد معدنی؛ معدن سنگرود بزرگترین واحد معدنی تولید ذغالسنگ استان گیلان به حساب می‌آید که سالهاست فعالیت این واحد معدنی به بهانه غیراقتصادی بودن، متوقف شده است.

آن‌ها با بیان اینکه معدن سنگرود سرشار از منابع معدنی زغال سنگ است و زمانی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ کارگر در این معدن کار می‌کردند، افزوند: با واگذاری غیرکارشناسانه این معدن به بخش خصوصی تعداد کارگران آن به حدود ۳۷۰ کارگر تقلیل یافت و در نهایت این معدن بعد از چالش‌های مختلف کارگری در سال ۱۳۹۳ تعطیل اعلام شد.

کارگران با بیان اینکه تعطیلی معدن صدمات جبران ناپذیری را به خانواده‌های آن‌ها وارد کرد، چراکه اشتغال مردم منطقه در سال‌های گذشته فقط از طریق این معدن تامین می‌شد، افزودند: تعطیلی معدن باعث شد بسیاری از کارگران و جوانان جویای کار منطقه برای پیدا کردن کار به شهر‌های دور و نزدیک مهاجرت کنند.

کارگران سابق معدن سنگرود با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسوولان به احیای این واحد معدنی و مشکلات معیشتی که در نتیجه تعطیلی این معدن برای کارگران و اهالی مردم محروم عمارلو ایجاد شده، افزودند: از مسوولان درخواست داریم برای از سر گیری فعالیت این معدن و احیای آن، به صورت جدی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایلنا (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده