تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۷۹۲۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تکرار تراژدی تلخ مرگ معدنچیان در معادن زغال سنگ کرمان؛

ریزش معدن زغال سنگ پابدانا جان دو نفر معدنچی را گرفت

‌می‌متالز - بر اثر ریزش معدن زغال سنگ پابدانا در شهرستان کوهبنان دو نفر از کارگران معدن در حالی جان خود را از دست دادند که در طی سال‌های گذشته همواره شاهد وقوع حوادث متعدد در معادن زغال سنگ کرمان بوده ایم.

به گزارش می‌متالز، در ساعت ۲۱ دوشنبه ۹ آبان‌ماه معدن زغال سنگ شماره ١٢١۴ پابدانا ریزش می‌کند و هفت نفر داخل معدن گرفتار می‌شوند.

پس از وقوع حادثه امدادگران هلال احمر در منطقه حضور می‌یابند و ۵ نفر از کارگران محبوس شده در معدن را نجات می‌دهند و تلاش‌ها برای نجات دو نفر از کارگران محبوس شده ادامه می‌یابد که سرانجام اجساد این دو نفر که بر اثر ریزش زغال سنگ کشته شده بودند از معدن خارج می‌شود.

مجتبی مصباح، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در حالی از بررسی علت این حادثه خبر داده است که در طی سالیان گذشته ده‌ها معدنچی در مناطق زغال سنگ شمال استان کرمان کشته شده و خانواده‌های آن‌ها نان آور خود را از دست داده اند.

حوادثی که عمده علت آن‌ها به دلیل نبود تجهیزات ایمنی مناسب و بی توجهی به رعایت اصول ایمنی بوده است و در این میان انجام بازرسی‌های متعدد از معادن توسط اداره کار و تعاون و ملزم کردن پیمانکاران به استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب باید جدی‌تر گرفته شود تا از تکرار اینگونه حوادث در معادن زغال سنگ شمال استان کرمان جلوگیری شود.

منبع: جام جم آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده