تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۷۲۶۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واگذاری معدن سنگرود رودبار به بهره‌بردار جدید از هفته آینده

‌می‌متالز - استاندار گیلان از واگذاری معدن سنگرود عمارلوی رودبار به بهره‌بردار جدید دارای اهلیت در هفته آینده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، اسدالله عباسی معدن سنگرود رودبار را دارای یک ظرفیت عظیم در استان دانست و گفت: این معدن در گذشته در لوشان با ۳ هزار کارگر از بهترین امکانات رفاهی و درمانی برخودار بود، ولی با بی کفایتی عده‌ای، ذره ذره رو به نابودی رفت و چیزی دیگر باقی نمانده است.

او از واگذاری معدن سنگرود به بهره‌بردار جدید خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته معدن سنگرود طی هفته آینده به بهره بردار دارای اهلیت واگذار می‌شود و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این معدن رونق سابق خود را به دست آورده و فعال شود.

استاندار گیلان با انتقاد از بانک‌های عامل در خصوص عدم همراهی با واحد‌های تولیدی در کشور و به ویژه گیلان تصریح کرد: یکی‌از عوامل نابودی معدن سنگرود برخی از بانک‌های عامل هستند.

به گفته عباسی، این بانک‌ها فقط در فکر منافع خود بوده و به مردم هیج توجهی ندارند.

او تصریح کرد: در هفته آینده جلسه رفع موانع تولید در استانداری برگزار تا مشکلات برخی از واحد‌های تولیدی در این استان سریعا برطرف شود وگرنه با بانک‌های مقصر برخورد خواهم کرد.

استاندار همچنین به سفر قریب الوقوع وزیر صمت به گیلان اشاره کرد و گفت: بسیاری از معادن، دست نخورده مانده و یا با خام فروشی مواجه هستند که این امر منجر به تأکید رهبر معظم انقلاب و گله‌مندی رئیس جمهور شده است، بر این اساس از وزیر صمت خواستم به گیلان سفر کند تا از نزدیک وضعیت معادن استان را مشاهده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده