تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۷۲۵۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه معادن صنایع فلزی در استان سمنان ضرورت دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: استان ظرفیت متنوعی در صنایع معدنی دارد و رویکرد و برنامه‌ریزی باید به سمت توسعه معادن صنایع فلزی باشد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل روز پنجشنبه به رسانه‌ها افزود: در بخش معادن صنایع فلزی استان سمنان می‌تواند به سمت فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی حرکت کند به طوریکه در دو سال قبل در استان فقط یک واحد فرآوری مس وجود داشت، ولی در حال حاضر ۸ واحد فرآوری مس در استان راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: سمنان یک استان معدنی با بیش از ۶۰۰ معدن دارای پروانه بهره برداری می‌باشد و حرکت استان به سمت استان پلی متال و فلزی است و میتواند یکی از مزیت‌های استان معادن صنایع فلزی آن است.

وی یادآور شد: از ابتدای مهرماه سال گذشته تا کنون ۴۵ واحد تولیدی راکد با تلاش‌ها و پیگیری‌های دستگاه‌های اجرایی زیربط و عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان احیا و به چرخه تولید بازگشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه یکهزار و ۸۹۰ واحد تولیدی در استان دارای پروانه بهره برداری و مشغول فعالیت و تولید هستند ابراز داشت: طی یکسال گذشته و در جهت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کمک به واحد‌های تولیدی ۷۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تشکیل که در این جلسات مشکلات ۲۵۰ واحد تولیدی بررسی و در جهت رفع موانع موجود حدود ۴۵۰ مصوبه به تصویب رسید.

تشنه دل افزود: سال گذشته و به همت بانک‌های عامل، استان سمنان رتبه اول کشوری را در جذب تسهیلات رونق تولید و پرداخت به واحد‌های تولیدی کسب کرد.

وی ادامه داد: بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، در استان سمنان با حضور میدانی استاندار جهادی و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تنظیم بازار استان کمترین مشکل در بخش تامین اقلام و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم وجود داشت.

وی اضافه کرد: با سیاست‌های جدید وزارت صمت و با راه اندازی مرکز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان‌ها، خود مردم به عنوان بازرس و ناظر بر عملکرد اصناف می‌توانند موارد و تخلفات را به این مرکز مستقر در اداره کل منعکس کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تاکید کرد: بالاترین وسیله ایجاد اعتماد و امید در بین مردم، خدمت صادقه به آنهاست، مردم وقتی ببینند مدیری با صداقت در حال انجام وظیفه است هم امیدوار می‌شوند و هم همراهی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده