تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۷۲۵۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن‌داری بر خلاف قانون/ سرخابی‌ها ناکام ماندند

می متالز - معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت درخواست ارائه شده از سوی باشگاه استقلال مبنی بر واگذاری مجموعه معدنی سنگ آهن امیر سنگان، واقع در شهرستان خواف را خلاف ماده ۱۰ قانون معادن دانسته و این درخواست را اجابت نکرده است.

به گزارش می‌متالز، مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در حاشیه مراسم بازگشایی نماد استقلال در بازار پایه فرابورس در روز چهارشنبه دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به ریاست جمهوری درخواست واگذاری یک معدن در منطقه خواف خراسان به این دو باشگاه را کرده‌اند.

بر اساس اعلام آجرلو، این پیشنهاد مورد موافقت نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته و دستور لازم برای واگذاری این معدن داده شده و قرار است سایر پیگیری‌های مربوط به آن انجام شود.

در پی این صحبت، احمد اکبرپور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس گفت: رئیس جمهور و وزیر صمت تصمیمی درخصوص واگذاری معدن سنگان خواف به باشگاه استقلال و پرسپولیس ندارند و به هیچ عنوان موافق واگذاری نیستند.

امروز، اما نامه‌ای از طرف فرهاد تقوا منش، مدیر عامل شرکت محققان همراه اندیشه سرمایه گذاری استقلال به سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر شد که نشان می‌دهد این شرکت در مرداد ماه سال جاری خواستار ابلاغ دستور وزیر برای انجام مقدمات واگذاری مجموعه معدنی سنگ آهن امیر سنگان، واقع در خواف شده است.

تصویر ذیل نشان می‌دهد که رضا محتشمی‌پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت درخواست ارائه شده از سوی شرکت فوق را خلاف ماده ۱۰ قانون معادن دانسته و این درخواست را اجابت نکرده است.

این پاسخ در تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ و پیش از اعلام آجرلو از سوی معاون امور معاون و فرآوری مواد وزارت صمت اعلام شده است.

معدن‌داری بر خلاف قانون/ سرخابی‌ها ناکام ماندند

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده