تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۱
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۸۴۶۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار رفسنجان عنوان کرد

رونق صنایع پایین‌دستی مس، راه‌حل اصلی رفع معضل بیکاری در رفسنجان

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان رفسنجان گفت: راه‌حل اصلی رفع معضل بیکاری در رفسنجان رونق صنایع پایین‌دستی مس است که باید جدی گرفته شود و مطالبات باید به این سمت برود و مس در بحث مسوولیت‌های اجتماعی باید تکالیف خود را انجام دهد.

به گزارش می‌متالز، حسین رضایی ۲۴ آذرماه در مراسم افتتاح مرکز عمده‌فروشان پوشاک رفسنجان به‌نام «ثامن‌الحجج»، با تبریک راه‌اندازی این مرکز که اشتغالزایی بانوان خیّاط را درپی داشته است، اظهار کرد: یکی از معضلات شهرستان اشتغال جوانان است. ۱۲ هزار بیکار در شهرستان داریم که همه نگاه‌ها به سمت مجتمع مس سرچشمه و شرکت مس است در حالی که این نهاد ظرفیت خاصی دارد و نمی‌تواند پاسخگوی این حجم باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال در عین حال که اقداماتی صورت گرفته، اما به صورت جزیره‌ای بوده و نتیجه‌ای در برنداشته است، یادآور شد: ۵۰ درصد مراجعین به فرمانداری در بحث اشتغال مشکل دارند، ۳۰ درصد با معضل نقدینگی و تسهیلات برای امور تولیدی خود مواجه هستند و ۲۰ درصد با بروکراسی اداری در این رابطه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به در اولویت قرار گرفتن اشتغال در شهرستان رفسنجان، بیان کرد: راه‌حل اصلی رفع معضل بیکاری در رفسنجان رونق صنایع پایین‌دستی مس است که باید جدی گرفته شود و مطالبات باید به این سمت برود و مس در بحث مسوولیت‌های اجتماعی باید تکالیف خود را انجام دهد.

فرماندار رفسنجان راه‌اندازی مرکز عمده‌فروشان پوشاک رفسنجان را نمونه‌ای موفق برای حل مشکل بیکاری در افق درازمدت برشمرد و وحدت‌رویه و کار تیمی این مرکز را ستود و بر استفاده از ظرفیت خیّرین و خیریه‌های شهرستان برای پیش‌برد این تولیدی تأکید کرد.

مسوول کارگاه زنجیره‌ای تولید پوشاک‌والبسه ثامن‌الحجج رفسنجان نیز در این مراسم به ایده شکل‌گیری این تولیدی پوشاک اشاره و اظهار کرد: این اقدام طی سه سال در شهر کشکوئیه انجام شده و موفقیت‌های زیادی دربر داشته لذا با همکاری صنف خیّاطان برآن شدیم که ۲۸ تولیدی پوشاک را در سراسر شهرستان دورهم جمع کنیم.

ام‌البنین علیزاده با بیان اینکه هر تولیدی ۶ تا ۱۰ نفر کارآفرین دارد، افزود: نیرو‌های این تولیدی‌های پوشاک که در فصل تابستان فرم لباس مدارس را تولید می‌کردند، اما از مهر تا خرداد بیکار بودند بنابراین با همکاری همدیگر بازدیدی از تولیدی‌های پوشاک، پارچه و البسه در تهران انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که توان تولید لباس را داریم.

وی بیان کرد: ۲۸ واحد تولیدی پوشاک از نقاط مختلف شهرستان از جمله کشکوئیه، نوق، کوثرریز، هرمزآباد و رفسنجان در این مرکز گردهم آمده‌اند که در هر کارگاه شش‌نفر مشغول به کار می‌شوند. در کشور این کار برای نخستین‌بار است که انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده