تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۵۸۹۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برای فروردین و در مقایسه با مدت مشابه قبل بررسی شد:

دو آمار جذاب از "وبملت": جهش ۴۳۸ و ۴۱ درصدی درآمد کارمزد و مانده تسهیلات

‌می‌متالز - مانده تسهیلات ریالی بانک ملت با رشد ۴۱ درصدی از ۲۸۲ به ۳۹۸.۳ هزار میلیارد تومان بالغ شد و خالص درآمد کارمزد هم با جهش ۴۳۸ درصدی به ۱.۳ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، ایستاده با رشد دیگر متغیر‌های کلیدی هم مواجه شده است.

براساس این گزارش، جزییات گزارش‌های مالی "وبلمت" که با سرمایه ۲۰.۷ هزار میلیارد تومانی جزو بزرگترین بانک‌های بورس است، نشان می‌دهد، طی فروردین، مانده تسهیلات ریالی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۱ درصدی از ۲۸۲ به ۳۹۸.۳ هزار میلیارد تومان بالغ شده است.

در این میان بیشترین سهم درصد مربوط به مانده تسهیلات مرابحه است که از ۱۳۰.۱ در فروردین سال قبل با ۶۴ درصد رشد به ۲۱۳.۹ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسید. سود تسهیلات مرابحه هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۲۵ درصد رشد از ۱.۳ به ۳ هزار میلیارد تومان رسید.


کل تسهیلات (مصارف):

دو آمار جذاب از

 

وضعیت کارمزد و هزینه‌های مالی بانک ملت


در بخش درآمد کارمزد هم بانک ملت با عملکردی درخشان موفق به کسب ۱.۴ هزار میلیارد تومان شد که ۲۵۳ درصد بالاتر از میانگین عملکرد ماهانه در طول سال گذشته است. هزینه کارمزد، مبلغ ۱۵۹.۹ میلیارد تومان را نشان می‌دهد که در مقایسه با میانگین عملکرد ماهانه طی سال گذشته، ۸ درصد کاهش داشت.

در نهایت خالص درآمد کارمزد با رشد ۴۳۸ درصدی نسبت به میانگین عملکرد ماهانه طی سال گذشته به ۱.۳ هزار میلیارد تومان رسید که بانک ملت در این زمینه عملکردی درخشان بر جای گذاشت.

هزینه‌های مالی به مبلغ ۱۹۷.۵ میلیارد تومان ثبت شده و در مقایسه با میانگین عملکرد ماهانه طی سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش داشت که این نشان دهنده مدیریت اثربخش هزینه‌ها در شرایط رقابتی است.

دو آمار جذاب از


چکیده عملکرد:


با این اوصاف چکیده عملکرد بانک ملت حکایت از آن دارد که مازاد درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی بانک ملت در فروردین با رشد ۴۹ درصدی از ۱.۹ به ۲.۹ هزار میلیارد تومان رسید که این رقم بالاترین تراز عملیاتی ثبت شده بین تمام بانک‌های بورسی است.

مانده کل سپرده ­ها، سپرده‌های هزینه زا و غیرهزینه زا هم به ترتیب با رشد ۵۸، ۴۸ و ۹۲ درصدی نشان از جهش دارد. مانده کل سپرده ­ها نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با جهش ۵۸ درصدی از ۳۲۷.۲ به ۵۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

این جهش در منابع و مصارف "وبملت" نوید بخش تراز‌های عملیاتی مثبت تری در ماه‌های آتی خواهد بود.

دو آمار جذاب از

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده