تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۵۵۲۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سه شنبه هیجانی بورس/ بازگشایی شپنا با مثبت ۱۰

‌می‌متالز - امروز سه‌شنبه ۳۰فروردین ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از ۱۱ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش می‌متالز، بورس امروز افزایش ۱۱ هزار و ۲۲۱ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد رسید.

نماد شپنا چند هفته پیش برای برگزاری مجمع افزایش سرمایه متوقف شده بود. امروز این نماد پس از بازگشایی به محدوده مثبت ۱۰ رسید.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۷۵ درصد رشد داشت و به محدوده ۴۰۰ هزار و ۵۷۵ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۵۱۶ هزار و ۹۶۵ معامله به ارزش ۶۰ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های فارس، شپنا، شبندر، شتران، وپارس، وبملت، نوری و وتجارت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های وغدیر، کگل، رمپنا، ومعادن و کنور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۶۰ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۷۶۵ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۵۶ هزار ۹۱ معامله بود.

امروز نماد‌های غصینو، هرمز، بپاس، مارون، اتکای، شاوان و دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های زاگرس، ومهان، کزغال و خدیزل نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نماد‌های کرمان، گدنا، قچار، فرابورس، تجلی، شگویا و فزر نیز لقب نماد‌های پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۵۵ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۲ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان رسید.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده