تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۲۶۰۳۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

" کزغال " ۳۲۰ تومان سود داد

‌می‌متالز - کزغال با سود خالص ۵۰۱ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ به سود انباشته ۷۰۲ میلیارد تومانی دست یافت.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه کزغال با حضور نمایندگان سهامداران، اعضای هیات مدیره و مدیرعامل، حسابرس قانونی و بازرس مستقل و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. بیش از ۹۰ درصد سود انباشته بین سهامداران تقسیم می‌شود.
مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، با حضور سهامداران، اعضای هیات مدیره و مدیر عامل، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از مدیران شرکت، رأس ساعت ۱۰:۰۰ صبح یکشنبه هشتم خرداد ماه سال ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش تهران و به صورت پخش آنلاین برای اطلاع کلیه سهامداران کزغال، برگزار شد.
در ابتدای جلسه مجمع، گزارش هیات مدیره به همراه گزارشی از عملکرد شرکت زغال سنگ پروده طبس در حوزه‌های مختلف شامل تولید، فروش، عملکرد مالی و سایر دستاورد‌ها و برنامه‌های شرکت و همچنین برنامه‌ها و اهداف توسعه شرکت توسط رمضان کریتی ثانی به عنوان مدیرعامل کزغال و دبیر مجمع، ارائه و در ادامه نیز به سؤالات مطرح شده از جانب سهامداران، پاسخ داده شد. در بخش بعدی، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ کزغال مطرح و بررسی شد.

محمدرضا درخشنده، رئیس مجمع، با اشاره به تحقق سود خالص ۵۰۱ میلیارد تومانی کزغال در سال مالی ۱۴۰۰ افزود: با این رقم، میزان سود انباشته شرکت زغال سنگ پروده طبس به عدد ۷۰۲ میلیارد تومان رسید.
وی عنوان کرد که بر اساس سیاست جاری، مبلغ ۶۴۰ میلیارد تومان از این سود انباشته بین سهامداران تقسیم خواهد شد تا به این ترتیب، سهامداران به ازای هر سهم مبلغ ۳۲۰۰ ریال سود دریافت کنند.
شایان ذکر است که شفافیت گزارشات مالی و مدیریتی مورد تقدیر رئیس و اعضای مجمع قرار گرفت و تداوم این روند مورد تأکید واقع شد.
شایان ذکر است که عملکرد شرکت زغال سنگ پروده طبس و برنامه‌ها و اهداف توسعه در سایه حمایت اعضای هیات مدیره و سهامدار عمده، مؤید ارزنده بودن سهام کزغال و اهمیت صیانت و حمایت از حقوق سهامدار در سیاست کذاری این شرکت است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده