تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۵۰۳۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی آخرین روز کاری بورس تهران رقم خورد:

جابه جایی بیش از ۶ میلیارد برگه سهم در تالار شیشه‌ای

‌می‌متالز - امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۸۰ واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۵۳ واحد رسید؛ همچنین شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۱ واحدی در جایگاه ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحدی نشست.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات آخرین روز کاری هفته، شاهد نوسان اندک شاخص‌های منتخب بود، طوری که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۲ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۰۹ واحدی، عدد ۳۳۴ هزار و ۱۵۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۱ واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۲۸۵ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۵۶۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۷۴ واحد افزایش به رقم ۹۷۵ هزار و ۸۶۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۱۹۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۷ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی شستا، خودرو، وبملت، فولاد و وتجارت با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی کگل، وغدیر، کچاد و شبندر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۷۳۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۸ هزار و ۴۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۵ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد کپارس (کاشی پارس) با ۴.۵۷ درصد کاهش و پس از آن، نماد‌های ورنا، خمحرکه، بنیرو و بالبر بود. همچنین نماد معاملاتی شفا (سرمایه‌گذاری شفادارو) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های فایرا، کروی، فرآور و غالبر قرار گرفتند.


آخرین وضعیت شاخص فرابورس


طی معاملات امروز، شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید. در این بازار، دو میلیارد و ۲۷۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۰ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال دادو ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار و ۵۳۳ نوبت بود.

نماد‌های صنعتی مینو (غصینو)، بیمه سامان (بساما)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، پالایش نفت شیراز (شراز) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، اعتباری ملل (وملل)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، پتروشیمی مارون (مارون) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده