تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۲۷
بازدید: ۵۱۹
کد خبر: ۲۵۰۵۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخبار مهم برای بورسی‌ها/ پذیره‌نویسی سرخابی‌ها در فرابورس

‌می‌متالز - بورس روز گذشته رشد بیش از ۱۷ هزار واحدی را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران بازار وجود دارد و کارشناسان شاخص را به واسطه این اخبار صعودی می‌دانند.

به گزارش می‌متالز، بورس روز گذشته رشد ۱۷ هزار و ۵۹۲ واحدی داشت و شاخص کل بورس به محدوده یک میلیون و ۲۹۸ هزار واحدی رسید.

کارشناس برای این هفته روند مثبت معاملات را پیش‌بینی کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین خبر‌های امروز را می‌توان آغاز پذیره‌نویسی سرخابی‌ها دانست. بسیاری از فعالان بازار سرمایه نسبت به پذیره‌نویسی اعتراض دارند.

شب گذشته محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

بر همین اساس معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت شفاف‌سازی درخصوص مسائل مطرح شده در سند GOV/۲۰۲۱/۵۲ به تاریخ ۲۶آبان۱۴۰۰ (۱۷نوامبر ۲۰۲۱) بر روی بیانیه مشترک زیر به توافق رسیدند.

بخش عمده‌ای از کارشناسان عقیده دارند که این بیانه مشترک می‌تواند بورس امروز را صعودی کند. همچنین قیمت دلار در بازار آزاد به محدوده ۲۵ هزار تومان رسیده است.

از سوی دیگر جنگ روسیه و اوکراین ادامه دارد. بر همین اساس افزایش قیمت نفت، گاز، آلومینوم و… توانسته سهام کامودیتی‌محور را سبزپوش کند.

سبزپوشی بورس ادامه دارد

شرکت پتروشیمی جم، گل‌گهر و مخابرات ایران سود سهامداران سهام عدالت را پرداخت نکرده‌اند و سازمان بورس از این سه شرکت شکایت کرد.

محمد خبری‌ زاد  تاکید کرد که شاخص امروز مثبت می‌شود.

رضا شیرازی پور، فعال بازار سرمایه می‌گوید که امروز شاخص سبزپوش می‌شود.

با توجه به سینگال‌های موجود به نظر می‌رسد، شاخص کل بازار سرمایه تا پایان سال متعادل و صعودی باشد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده