تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۵۰۱۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۷۹۴ درصدی خالص ارزش دارایی‌های نماد کارا تنها در ۳ ماه

‌می‌متالز - رشد ارزش خالص دارایی‌های صندوق سرمایه گذاری نوع دوم کارا از ۱۳ آذر ماه سال جاری آغاز شد به طوری که ظرف سه ماه در ۲۸ دی ماه با رشد حدود ۷۹۴ درصدی به مبلغ ۸ هزار میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۷۹۸ هزار ریال رسید.

به گزارش می‌متالز، صندوق سرمایه گذاری نوع دوم کارا در تاریخ ۷مهر ۱۴۰۰ با دریافت مجوز پذیره نویسی از سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان صندوق سرمایه گذاری فعالیت خود را آغاز کرده. این صندوق یک صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت می‌باشد. طبق اساسنامه هدف این صندوق، جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران و اختصاص آن‌ها به خرید انواع اوراق بهادار از جمله اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده ها، گواهی‌های سپرده بانکی، سهام و حق تقدم سهام پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری، بهره گیری از صرفه جویی ناشی از مقیاس و تامین منافع سرمایه گذاران است.

سال مالی این صندوق از ابتدای آبان ماه هر سال تا پایان مهر ماه سال بعد می‌باشد. همچنین تعداد یونیت‌های این صندوق برابر است با ۱۰۰ میلیون واحد. در گزارش عملکرد ۳ ماهه منتهی به ۳۰دی ۱۴۰۰، کل دارایی صندوق نوع دوم کارا معادل با ۹ هزار میلیارد و ۶۹۰ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۶۸۸ ریال بوده که حدود ۵۵ درصد آن سرمایه گذاری در سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت یا علی الحساب، ۳۳ درصد وجه نقد و شبه نقد، ۵ صدم درصد پرتفوی سهام و حق تقدم و ۱۲ درصد در سایر دارایی‌ها سرمایه گذاری شده است.

در ابتدای سال مالی این صندوق که مصادف است با تاریخ یکم آبان ۱۴۰۰، خالص دارایی‌های آن برابر بوده است با ۹۵۰ میلیارد ریال. رشد ارزش خالص دارایی‌های این صندوق از ۱۳ آذر ماه سال جاری آغاز شد به طوری که ظرف سه ماه در ۲۸ دی ماه با رشد حدود ۷۹۴ درصدی به مبلغ ۸ هزار میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۷۹۸ هزار ریال رسید. همچنین خالص ارزش هر واحد این صندوق که در ابتدای آبان ماه از رقم ۱۰ هزار ریالی برخوردار بود بعد از گذشت سه ماه به ۱۰ هزار و ۶۰۰ ریال افزایش یافت.

این صندوق در ۳ ماهه اول دوره مالی خود از سود خالص ۱۳۱ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریالی برخوردار شد. در حالی که در ۳ ماهه منتهی به دی ماه سال گذشته، این صندوق سود خالصی را نداشته در نتیجه در سال جاری عملکرد و درآمد این صندوق پیشرفت مطلوبی به همراه داشته است.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده