تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۱۳۱۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل رایان هم‌افزا تاکید کرد؛

عمق‌بخشی به سوژه‌های خبری؛ ثمره برگزاری جشنواره ملی "بورس و رسانه"/حمایت فعالان بازار سرمایه از تقویت و شفافیت محتوای رسانه‌ها

‌می‌متالز - حجت‌الله فرهنگیان گفت: برگزاری جشنواره بورس و رسانه تاثیر مستقیمی بر مسائلی همچون تهیه اخبار، زاویه دید، عمق‌بخشی به سوژه‌های خبری، تیرزنی و ... خواهد داشت، زیرا اساتید حوزه رسانه و بازار سرمایه آثار ارسالی را ارزیابی می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله فرهنگیان، مدیرعامل رایان هم‌افزا در رابطه با ماهیت جشنواره بورس و رسانه، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان بورس و اوراق بهادار که در قانون آمده، مربوط به مساله فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه بیشتر بازار سهام است.

او افزود: رسانه و جریان اطلاعات از موضوعات مهم در بازار‌های مالی جهان بشمار می‌آیند، به طور مثال کیفیت اخبار، کیفیت اطلاعات، گستردگی پوشش اخبار تاثیرات بسیار جدی بر روند بازار سهام دارد.

مدیرعامل رایان هم افزا در ادامه بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای (بورس و رسانه) توسط سازمان بورس به عنوان متولی بازار سرمایه ضروری است، زیرا این مساله موجب فرهنگ‌سازی، تقویت سطح کیفی رسانه‌ها، انگیزه برای ورود خبرنگاران جدید به سمت بازار سرمایه، گستردگی اخبار و اطلاعات و در نهایت شفافیت بازار سهام خواهد شد.

فرهنگیان در خصوص تاثیر برگزاری جشنوراه بورس و رسانه بر ایجاد رقابت بین رسانه‌ها به منظور ارتقا سطح کیفی اخبار، گفت: برگزاری جشنواره بورس و رسانه تاثیر مستقیمی بر مسائلی همچون تهیه اخبار، زاویه دید، عمق‌بخشی به سوژه‌های خبری، تیرزنی و ... خواهد داشت، زیرا اساتید حوزه رسانه و بازار سرمایه آثار را ارزیابی می‌کنند.

او افزود: تدوام برگزاری این جشنواره‌ها موجب می‌شود تا رسانه‌ها در طول سال با آگاهی بر ارزیابی آثار در انتخاب سوژه، نحوه پرداخت به آن و زمان انتشار دقت نظر بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل رایان هم افزا در رابطه با مهم‌ترین نتایج حاصل از برگزاری دوره‌های گذشته جشنوراه بورس و رسانه، گفت: طی سال‌های اخیر جشنوراه بورس و رسانه مورد توجه بسیاری از اهالی رسانه قرار گرفت، به طوری که در این ادوار شاهد رقابت سالم و شفاف بین رسانه‌ها بودیم.

فرهنگیان در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی می‌بایست از جانب سازمان به منظور بهبود روند جشنوراه بورس و رسانه، صورت پذیرد؟ اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین اقداماتی که موجب ارتقاء روند برگزاری جشنواره می‌شود، می‌توان به تداوم اجرای آن، تنوع‌بخشی در حوزه‌های رقابتی، دعوت از رسانه‌های بین الملل و ... اشاره کرد.

مدیرعامل رایان هم افزا در پایان عنوان کرد: تولید محتوا توسط رسانه‌ها کار پرزحمتی به حساب می‌آید، اما جزو مسائلی است که فعالان بازار سرمایه به منظور تقویت و شفافیت از آن حمایت می‌کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده