تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۵۵۴۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۸۱۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس تهران در پایان ساعت کاری امروز (چهارشنبه سی‌ویکم فروردین ماه) افتی ۸۱۸ را به ثبت رساند و در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحدی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، در حالی که شاخص کل و شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) در معاملات امروز بازار سرمایه سرخپوش بودند، اما شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت همچنان جامه سبزپوش پوشیدند به نحوی که شاخص کل با ۸۱۸ واحد کاهش (معادل ۰.۰۵ درصد) به یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم افتی ۲۰۱ واحدی داشت و ۳۷۱ هزار و ۳۴۳ واحد شد.

شاخص کل هم وزن، اما با ۸۶۱ واحد رشد، در سطح ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن هم با ۵۳۶ واحد افزایش، ۲۴۹ هزار و ۹۳۷ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۷۵۲ واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۱۸۲واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۴ هزار و ۶۲ واحد افت به ترتیب به یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۳۷۲ واحد، یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۱۵۵ واحد و ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۴۷ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز اصلاحی ۲ واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحدی ایستاد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۹ میلیارد و ۹۳۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۵هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان در ۶۱۸ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۲ میلیارد و ۸۷۸ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۲هزار و ۸۶ میلیارد تومان در ۲۶۳ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۸۰۰ واحدی شاخص کل مربوط به نماد‌های پارسان، شبندر، نوری و شستا و بیشترین تاثیر مثبت هم مربوط به نماد‌های فولاد، وپارس و وبانک بود.

نماد‌های پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم شستا، خودرو، شپنا، خگستر، خساپا، فسبزوار و شبندر بودند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده