تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۸۹۱
کد خبر: ۲۵۹۷۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح‌های طلایی «فزر» در افق ۱۴۰۱

‌می‌متالز - به بهانه مجمع «فزر» با یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش می‌متالز، دیروز شرکت پویا زرکان آق دره مجمع عمومی عادی سالیانه خود را پس از دو سال با حضور فیزیکی سهامداران برگزار کرد.

علی احمدی نیری، عضو هیات مدیره به اکتشافات شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت از ابتدای تاسیس در محدوده ۱۱۲ هکتاری معدنی طلایی آق دره در ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار فعالیت کرده است. این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ مجوز فعالیت اکتشافی در محدوده تقریبی ۴۶۰ هکتاری دریافت کرده است. طی سال ۱۴۰۰ معادل ۴ هزار و ۴۰۰ متر حفاری مغزه گیری و پودری در این محدوده انجام شد که به اکتشاف ذخایر جدید انجامید. شرکت همچنین حفاری ۴ هزار متر دیگر را برای سال مالی ۱۴۰۱ در این محدوده در برنامه کار خود دارد.

وی در مورد معدن داغ دالی گفت: این معدن به مساحت ۲۱ کیلومتر مربع در استان آذربایجان غربی و در محدوده شهرستان تکاب و در جوار معدن طلای زرشوران قرار دارد. پیگیری‌ها و اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه در حال انجام و مباحث مربوط به محیط زیست و تامین آب این معدن در حال مرتفع شدن است. همچنین شرکت حفاری ٨ هزار تا ١٠ هزار متر را با هدف اکتشاف طلا برای سال مالی ۱۴۰۱ در برنامه دارد.

احمدی در مورد معدن آرپاچای تشریح کرد: این معدن به مساحت ۱۲ کیلومتر مربع در استان آذربایجان غربی و در محدوده شهرستان تکاب قراردارد. در سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۴ هزار متر حفاری در این معدن صورت گرفته است که نتایج آن امید بخش بوده و اکتشاف طلا و روی در محدوده آرپاچای در حال انجام است و باید اشاره کرد که شرکت حفاری ۴ هزار متر دیگر را برای سال مالی ۱۴۰۱ در برنامه دارد.


وی دیگر اهداف شرکت را اینگونه تشریح کرد: افزایش تولید با راه‌اندازی واحد هیپ لیچینگ طلا، استخراج براساس پروانه بهره برداری، بهره گیری از باطله‌های کم عیار، اخذ پروانه بهره‌برداری معدن سنگ تراورتن جهت ساخت کارخانه، اخذ مجوزات لازم جهت استخراج از معدن داغ دالی، ساخت کارخانه کنسانتره روی و ادامه اکتشاف در معادن آرپاچای و گورگور از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت است.

طرح‌های طلایی «فزر» در افق ۱۴۰۱

طرح‌های طلایی «فزر» در افق ۱۴۰۱


احمدی سخنان خود را چنین پایان داد: همچنین شرکت برای سال مالی ۱۴۰۱ موفق به اخذ پروانه برداشت از کانسنگ کم عیار (باطله معدن) به میزان ۵۰۰ هزار تن شده است. درآمد عملیاتی شرکت از مبلغ ۸۵۵/۱ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ با ۷۳/۱۱ درصد رشد به مبلغ ۲.۰۷۲ میلیارد ریال رسیده است. افزایش درآمد‌های عملیاتی شرکت اصلی عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش کانسنگ طلا با توجه به تغییرات نرخ طلا بوده است. تمام فروش شرکت اصلی به صورت ریالی و داخلی به شرکت تابعه فرآوری پویازرکان آق دره صورت می‌گیرد.

همچنین در مجمع این شرکت تقسیم سود ۶٧٠٠ ریالی به ازای هر سهم، اعلام روزنامه قدس به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و مبلغ ٨٠٠ میلیون تومان بابت پاداش اعضای هیات مدیره تصویب شد.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده