تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۳
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۵۸۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نماینده مردم اسفراین در مجلس: ارز ۴۲۰۰ تومانی سالانه ۳۰ هزار میلیارد خسارت مالی به کشور وارد می‌کرد

‌می‌متالز - نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی با شیوه‌ای که قبلا اختصاص داده می‌شد سالانه ۳۰ هزار میلیارد خسارت مالی به کشور وارد می‌کرد.

به گزارش می‌متالز، امان الله حسین پور اظهار داشت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یک اقدام قاطع و موثر از سوی دولت است که با حمایت کامل مجلس شورای اسلامی عملیاتی شده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس و دولت معتقدند ارز ۴۲۰۰ تومانی محل رانت و فساد و سوء استفاده دلالان بزرگ است. اولین مزیت حذف این ارز کوتاه شدن دست دلالان از این سرمایه ملی است. بر اساس کارشناسی‌های انجام شده سالانه رقم‌هایی بین ۸ هزار٬ ۱۲ هزار تا ۳۰ میلیارد دلار ضرر به کشور وارد می‌شود در حالی که قیمت کالا‌های اساسی نیز در کشور کاهش نمی‌یافت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دومین مزیت این کار توزیع عادلانه یارانه و رسیدن این مبالغ به افراد ضعیف و دهک‌های پایین است که به عدالت نزدیک‌تر است.

حسین پور تصریح کرد: سومین مزیت این کار این است که با منطقی شدن قیمت٬ تولید برای کشاورزان و دامداران به صرفه می‌شود و امنیت غذایی کشور تضمین می‌شود و تولید بسیار پر بازده و سود ده خواهد شد. عملکرد دولت نیز بسیار شفاف خواهد شد و جلوی بسیاری از رانت‌ها گرفته می‌شود.

وی گفت: مزیت بعدی این است که دولت مجبور نمی‌شود برای کسری بودجه به سمت خلق پول حرکت کند و همین کار باعث کاهش تورم خواهد شد. اگر سر و صدایی ایجاد شده٬ کار همین دلالانی است که این طرح مقابل آن‌ها ایستاده و دستشان را از منافع ملت کوتاه کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

عناوین برگزیده