تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۵۹۱۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تسهیل انتشار انواع اوراق مالی اسلامی برای بنگاه‌ها

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر محیط کسب‌وکار وزارت صمت، ضمن تشریح سیاست‌های تشویقی و رفع موانع تولید، گفت: پیشنهاد انتشار انواع اوراق مالی اسلامی برای تسهیل تأمین مالی بنگاه‌ها در بازار سرمایه و رفع موانع تولید و تجارت کشور برای طرح در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مطرح شد و به تصویب رسید.

به گزارش می‌متالز، لیلا مرادی افزود: در پی تلاش‌های وزارت صمت برای شناسایی موانع تولید و تجارت کشور، تسهیل تأمین مالی بنگاه‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل احصا و این پیشنهاد نیز بر همین اساس، ارائه‌شده است.

وی اضافه کرد: به استناد ماده ۵ مصوبات بند (د) جلسه ۴۳ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شده بود پاسخ استعلام مرتبط با رکن ضامن بانکی در فرآیند انتشار اوراق مالی اسلامی را حداکثر ظرف ۱۰ روز کاری اعلام نماید که این بانک نیز در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه امسال با این موضوع مواقفت کرده است.

مدیرکل دفتر محیط کسب‌وکار بیان کرد: به علت نقش پررنگ بانک‌ها در ایفای نقش رکن ضامن، این مصوبه کمک زیادی به تسهیل فرآیند‌های تأمین مالی بنگاه‌ها خواهد کرد.

مرادی تصریح کرد: پایش عملکرد بانک‌ها به‌صورت مستمر و ایجاد رقابت برای توسعه استفاده از این ابزار، موجب اثربخشی بیشتر مصوبه در تسهیل‌گری برای ذینفعان در انتشار اوراق مالی اسلامی خواهد بود، همچنین با اجرایی شدن سایر پیشنهاد‌های وزارت صمت در خصوص تسهیل انتشار انواع اوراق مالی اسلامی (صکوک)، برنامه توسعه استفاده از ظرفیت بازار بدهی برای بنگاه‌های بزرگ صنعتی و معدنی جنبه عملیاتی‌تری پیدا خواهد کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده