تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۵۹۲۲۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ثبت نام ۳۰ هزار خانوار دارای فرزند سوم و بیشتر برای دریافت زمین

‌می‌متالز - مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در انتظار تصویب هیات وزیران است گفت: هیچ خانواده ثبت نام شده‌ای در طرح اعطای زمین حذف نشده است.

به گزارش می‌متالز، پروانه اصلانی در برنامه زنده میز اقتصاد، درباره اعطای زمین بر اساس فرم ج به خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر گفت: بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، باید آیین نامه اجرایی در هیئت وزیران تصویب شود که این آیین‌نامه ارسال شده و هم اکنون در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

اصلانی خاطر نشان کرد: وزارت راه وشهرسازی در زمان مقرر آیین‌نامه اجرایی را به هیات وزیران ارسال و حتی قبل از تصویب آیین‌نامه فرایند ساماندهی شناسایی متقاضیان و ثبت نام‌ها را آغاز کرده است.

وی افزود: تا کنون بیش از ۳۰ هزار خانوار دارای فرزند سوم و بیشتر ثبت نام کرده اند.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن گفت: هماهنگی‌های لازم برای اقدامات اجرایی این قانون در وزارت راه و شهرسازی انجام شده و به محض تصویب آیین نامه فرآیند اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های این طرح آماده شده، گفت: در حال حاضر ثبت نام‌ها انجام شده و حتی برای تمامی ثبت نام کنندگان نیز پالایش‌ها انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هنوز فرم ج بررسی نشده، هیچ متقاضی مسکن ثبت نام کننده‌ای نیز از این فرایند حذف نشده است.

تبصره ۳ ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه وشهرسازی را مکلف کرده است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی آیین‌نامه این ماده را حداکثر ۳ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه و برای تصویب به هیئت وزیران ارسال کند که این آیین‌نامه به وسیله وزارت راه و شهرسازی در موعد مقرر ارسال شده است.

شرابط ثبت نام برای دریافت زمین چیست؟

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افرادی که فرزند سوم آن‌ها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ متولد شده باشد می‌توانند برای بار دوم از امکانات دولتی استفاده کنند.

در واقع اگر کسی فرم «ج» او قرمز است (از تسهیلات یارانه‌های مسکن استفاده کرده است) یا مالکیت دارد می‌تواند برای بار دوم فقط یک‌بار از امکانات دولتی استفاده کند.

خانواده‌هایی که مشمول این قانون می‌شوند یعنی فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان سال گذشته متولد شده است و ساکن شهر‌هایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر هستند می‌توانند حدود ۲۰۰ متر زمین از وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه استانی دریافت کنند.

کسانیکه در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهر‌های مجاور، شهر‌های نزدیک، شهر‌های جدید، شهرک‌ها و یا شهر‌هایی که پدر و مادر متولد آنجا هستند به‌شرطی که کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت باشند از این ۲۰۰ متر زمین یا واحد مسکونی استفاده کنند.

متقاضیان مشمول می‌توانند طبق روال قبلی به سامانه طرح‌های حمایتی به‌آدرس saman.mrud.ir مراجعه و گزینه ثبت‌نام حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را انتخاب کنند و شهر مورد تقاضای خود را انتخاب کرده تا در مرحله بعد مورد پالایش قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده