تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۵۹۲۶۰

۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت جاده‌های هشترود اختصاص یافت

‌می‌متالز - اورج علیزاده روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات راه‌های شهرستان هشترود گفت: این میزان اعتبار تا یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، وی با اشاره به قانون اختصاص ۲ درصد درآمد معادن به بازسازی جاده‌های محل استقرار آن‌ها ادامه داد: برای بازسازی، ترمیم و روکش آسفالت جاده‌های تخریب شده ناشی از حمل بار معادن از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد.

علیزاده گفت: مسیر ۲۰ کیلومتری عرقطو دربند که راه چندین روستای بخش مرکزی هشترود و از چند سال قبل برای ساکنین مشکلاتی بوجود آورده بود، برای آسفالت ریزی تا یکماه آینده به پیمانکار داده شده است.

وی همچنین از آسفالت ریزی راه روستایی دهلان با مشارکت ۵۰ درصدی اهالی خبر داد و گفت: اگر اهالی روستا ۵۰ درصد زیر سازی این جاده را بر عهده بگیرند ۵۰ درصد مابقی آسفالت نیز بر عهده اداره راهداری خواهد بود.

فرماندار شهرستان هشترود هم خواستار تکمیل و اتمام پل پنج روستای تخریب شده بر اثر سیل سال ۹۵ شد.

علیرضا توری گفت: عرشه‌های این پل‌ها برای ۴۰ سال پیش تعبیه شده و عرض آن‌ها ۵.۵ متر است که باید به ۶.۵ متر تغییر یابد، چون برای تردد خودرو‌های اهالی با مشکلات روبرو می‌شوند

توری همچنین از کمبود ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و برفروبی این شهرستان گلایه و اضافه کرد: نبود و یا در برخی موارد مستهلک بودن ماشین آلات باعث شده رسیدگی به جاده‌ها با مشکل روبرو شود و در زمان برفروبی با توجه به تلاش شبانه روزی راهداران با مشکلات زیادی روبرو می‌شویم.

وی در ادامه خواستار تعریض جاده هشترود – دامناب اتوبان پیامبر اعظم (ص) شد و گفت: کم عرض بودن و عدم روشنایی این جاده باعث بروز تصادف در هر روز می‌شود و گاهی اوقات هم باعث کشته شدن عزیزان مان هستیم.
فرماندار هشترود عمده مهاجرت و ترک روستا‌های شهرستان به سایر شهر‌ها را نبود راه ارتباطی درست دانست و خواستار آسفالت ریزی این راه‌ها علی الخصوص راه‌های روستایی بخش نظرکهریزی را شد

منبع: نصیر نیوز

عناوین برگزیده