تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۱۵
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۵۹۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

مهمترین ضعف برخی کارخانجات سنگبری ایران

می متالز - یکی از مهمترین ضعف های برخی کارخانجات سنگبری ایران توجه صرف به تولید و عدم توجه لازم و کافی به بازار یابی است. بسیاری از کارخانجات سنگبری موجود در ایران با این تفکر احداث شده اند که تمام وقت خود را صرف تولید کنند چرا که معتقدند مشتری خودش می آید و سنگ را خریداری می کند!
مهمترین ضعف برخی کارخانجات سنگبری ایران

وجود چنین تفکری باعث شده است که کارخانجات ما کمتر به سمت بازاریابی و فروش و برند سازی حرکت کنند و در کارخانه های خود بخش بازرگانی و روابط عمومی نداشته باشند . متاسفانه این تفکر همچنان در برخی موارد ادامه دارد به نحوی که سرمایه گذاران جدیدی که  می خواهند وارد صنعت سنگ شوند نیز به سرعت به دنبال احداث کارخانه می روند.

در حال حاضر کارخانه و سنگبری به اندازه کافی در ایران وجود دارد و آن چیزی که لازم و ضروری است افزایش قدرت و توانمندی این کارخانه ها در امر بازاریابی است نه احداث کارخانه های جدید.

لازم است افرادی که می خواهند در عرصه صنعت سنگ سرمایه گذاری کنند از ظرفیت های همین کارخانه های موجود بیشترین استفاده را ببرند و این کارخانه های را با خط تولید روز و واحدهای بازرگانی وروابط عمومی مجهز کنند.

شراکت با کارخانه های موجود و تقویت آنها به شکلی که بتوانند با قدرت در بازارهای بین المللی و نمایشگاهها حضور داشته بشند بسیار بهتر از احداث کارخانه جدید است. سرمایه گذار به جای اینکه سرمایه اش را صرف ساخت سوله جدید کند می تواند با شراکت با کارخانه های موجود سرمایه را در جهت تبلیغ و برند سازی و صادرات به کار اندازد.

عناوین برگزیده