تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۵۹۵
کد خبر: ۲۵۹۴۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید مدیران حراست و بازرسی گمرک ایران از گمرک فرودگاه امام/ اکبرپور: مهم‌ترین مرز هوایی کشور متحول می‌شود

‌می‌متالز - سرپرست گمرک فرودگاه امام خمینی با اشاره به برخی اقدامات تحولی در مهمترین مرز هوایی کشور، گفت: در سال گذشته حوزه مسافری گمرک فرودگاه امام (ره) نسبت به ارائه خدمات گمرکی به ۴ میلیون و ۵۵ هزار و ۳۸۰ مسافر اقدام کرده است.

به گزارش می‌متالز، مدیران کل حراست و بازرسی گمرک ایران و هیات همراه از حوزه‌های ۱ و ۲ تجاری، انبار‌ها و سالن مسافری گمرک فرودگاه امام (ره) بازدید و از نزدیک در جریان فرآیند فعالیت‌های گمرکی و اقدامات انجام شده قرار گرفتند.

اکبرپور سرپرست اداره کل گمرک فرودگاه امام (ره) در این بازدید ضمن تشریح اقدامات و عملکرد این اداره کل، گمرک فرودگاه امام (ره) را بزرگ‌ترین مرز هوایی و ویترین کشور خواند و گفت: این گمرک با تمام امکانات موجود همیشه سعی در ارائه بهترین خدمات در کمترین زمان ممکن را داشته و نیاز به توجه و امکانات بیشتر جهت خدمت رسانی مطلوب‌تر و تکریم بیشتر ارباب رجوع را دارد.

وی با اشاره به آمار میزان تردد مسافر از این گمرک افزود: در سال ۱۴۰۰ حوزه مسافری گمرک فرودگاه امام (ره) نسبت به ارائه خدمات گمرکی به ۴ میلیون و ۵۵ هزار و ۳۸۰ مسافر اقدام کرده است.

در جریان این بازدید مدیران کل حراست و بازرسی گمرک ایران ضمن گفتگو با مراجعان و خدمت گیرندگان گمرک فرودگاه امام (ره) و دریافت نظرات آنان، راهکار‌های لازم را برای ارائه خدمات و تسهیلات بهتر به خدمت گیرندگان با همکاری سازمان‌های همجوار را ارائه دادند.

براساس این گزارش تشکیل جلسات مستمر با هدف ارائه خدمات مطلوبتر به ذینفعان و تسهیل و تسریع امور مرتبط با فرودگاه و پیگیری لازم تا حصول نتیجه از دیگر موارد مورد تاکید مدیران کل حراست و بازرسی گمرک ایران در این بازدید بود.

بازدید مدیران حراست و بازرسی گمرک ایران از گمرک فرودگاه امام/ اکبرپور: مهم‌ترین مرز هوایی کشور متحول می‌شود
به گفته اکبرپور، با تلاش همکاران گمرک فرودگاه امام، بیش از ۴ هزار اظهارنامه متروکه از سوی گمرک فرودگاه تعیین تکلیف شده است، در طی ۳ ماه گذشته بیش از ۴ هزار اظهارنامه متروکه تعیین تکلیف و به سازمان اموال تملیکی ارسال شده است. از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۷ هزار اظهارنامه متروکه در این گمرک اجرایی صادر شده است که در طی این سال‌ها ۲۱ هزار از این اظهارنامه‌ها به سازمان اموال تملیکی. ارسال شده است. این در حالیست که تنها کالا‌های مربوط به ۲۰۰۰ اظهارنامه از انبار‌های عمومی گمرک فرودگاه، توسط سازمان اموال تملیکی خارج و به انبار‌های سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی ارسال شده است.

این مقام مسوول در خاتمه با اشاره به اینکه، بخش مهمی از کالا‌های متروکه در انبار‌های عمومی گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) باقی مانده و سازمان املاک تملیکی احتمالا به دلایل مشکلات اقتصادی اقدام به خروج این کالا‌ها نکرده، گفت: همچنین در مرحله بعد باید بسیاری از این کالا‌ها امحاء شوند، که این فرآیند نیز برای سازمان مذکور هزینه بر است، این درحالی است که گمرک به وظایف خود در این حوزه عمل کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده